סקר "הכסף המלוכלך":לפחות 2000 מיליארד$ בעסקאות חשודות בשנים 2000-2017

בכתבה הבאת תקראו מידע הכולל סכומי כסף במספרים שמוח אנושי מתקשה לקלוט או להבינם לאשורם.

ממצאי התחקיר נשוא הכתבה מראה איך בנקים ענקיים, בעלי פעילות חובקת עולם , פשוט "משתינים מהמקפצה" ודוחפים את אפם לתוך עסקאות לא חוקיות בעליל , העיקר לגזור את הקופון הכספי שישפר את השורה האחרונה במאזן הבנק.

ולחשוב שאם אזרח מהשורה היה מעורב בפעילות שכזאת, בסכומים קצת "יותר שפויים" הקטנים עשרות מונים מהמדובר בכתבה זאת , הוא לא היה רואה יותר אור שמש לאחר שהיה נרקב עד סוף ימין במרתפי בתי הסוהר של המדינות שאיפשרו לגדולים לעשות זאת. 

Tracfin et lutte contre le financement du terrorisme : toujours plus actif  ! - Emploipublic

יש צדק – ויש צדק!!

סקר "הכסף המלוכלך" שנערך על ידי ICIJ (הקונסורציום הבינלאומי לעיתונאים חוקרים) באמצעות צוות של יותר מ -400 עיתונאים העובדים עבור 110 ארגוני חדשות ב -88 מדינות העלה ממצאים מדהימים .

לדברי העיתונאים החוקרים  דויטשה בנק (1.3 טריליון דולר) ו- ג'יי פי מורגן (514 מיליארד דולר )  הם שני הבנקים המעורבים ביותר בעסקאות חשודות (הלבנת הון, שחיתות, פשע מאורגן, מימון טרור וכו') שבוצעו בין השנים 2000 ל -2017.

לפחות 2,000 מיליארד דולר בעסקאות חשודות בוצעו בין השנים 2000 ל -2017 על ידי הבנקים הגדולים בעולם, כך מראים  מסמכים בנקאיים שהגיעו לידי אתר התקשורת המקוונת BuzzFeed News ואשר נחקרו על ידי ICIJ (קונסורציום בינלאומי לעיתונאים חוקרים) ונחשף ביום ראשון האחרון

. כבר בראשיתם של "ניירות פנמה" , ICIJ הרכיב צוות של יותר מ -400 עיתונאים העובדים עבור 110 ארגוני עיתונות ב -88 מדינות, כולל יחידת החקירות של רדיו צרפת ולה-מונד.

החקירה מבוססת על "דוחות פעילות חשודים" (SAR) שנשלחו על ידי בנקים אמריקאים כאשר הם מגלים העברות כספים חשודות. ה- SAR מיועדים לשירות המודיעין הפיננסי האמריקני FinCEN (רשת אכיפת פשעים פיננסיים), הממוקם בלב המערכת העולמית למאבק בהלבנת הון ומימון טרור.

Financement du terrorisme: "Ne suivez pas l'argent" - Politique Economique  - Trends-Tendances

דויטשה בנק, ג'יי פי מורגן, HSBC …

במסמכים המכונים  "FinCEN Files", זוהו לפחות 2,000 מיליארד דולר של עסקאות חשודות שבוצעו בין השנים 2000 ל -2017, מתוכן 514 מיליארד דולר נוגעים לבנק JPMorgan, ו -1.300 מיליארד דולר של דויטשה בנק, כך דיווח ,ביום ראשון בערב, אתר מידע על צרפת . בתגובה ל-"קבצי FinCEN ", הסביר דויטשה בנק בהצהרה ביום ראשון " שהוא הקדיש משאבים משמעותיים לחיזוק השליטה שלו " . הבנק אמר כי המידע שגילה ה- ICIJ נוגע לעובדות בעבר שכבר היו ידועות לרגולטורים.

מסמכי "'FinCEN Files' מראים את התפקיד המרכזי של בנקים מערכתיים גדולים במחזור תזרימי הכסף המלוכלכים הקשורים להונאה, שחיתות, פשע מאורגן וטרור", מסביר לה מונד, שמצטט גם בנקים כמו HSBC, בנק סטנדרט צ'רטרד ובנק ניו יורק מלון.

חקירת הכסף המלוכלך שנערך על ידי ICIJ (הקונסורציום הבינלאומי לעיתונאים חוקרים) בוצעה על ידי צוות של יותר מ -400 עיתונאים העובדים עבור 110 ארגוני חדשות ב -88 מדינות.

(Crédits : Kai Pfaffenbach)