שוב .. הפצצה ישראלית על אתרים איראניים בסוריה מותירה הרוגים

מקורות במצפה הסורי לזכויות אדם דיווחו ביום שני כי 6 פיצוצים חזקים נשמעו בשעות הבוקר בעיר אלבוכמאל שבאזור הכפרי של מחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה, שנגרמו על ידי כלי טיס, ככל הנראה ישראלים,שתקפו אתרי מיליציה איראנית שהוצבו באזור אלת'ולאת'את – "الثلاثات", מדרום לעיר אלבוכמאל, סמוך לגבול סוריה-עיראק באזור הכפרי של דיר אלזור המזרחי, שגרם להריגת 10 לוחמי מיליציות פרו- איראניות שאינן סוריות.

המידע העלה גם כי אמבולנסים מיהרו ,מהעיר אלבוקמאל ,לעבר אתרי התקיפות האוויריות, וההפצצה גרמה גם להרס מחסני תחמושת וכלי רכב של מיליציות אלה.

הרוגים ופצועים .. לא הפעם הראשונה!

המצפה הסורי פרסם ב -3 בספטמבר כי כלי טיס ישראלי, ככל הנראה ישראלי , פנה לאזורים בו נמצאים  הכוחות האיראניים ומיליציותיהם באזור אלת'לאת'את בתוך מדבר של אלבוכמאל באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור, מה שהוביל למותם ולפציעתם של לוחמים, שכן המצפה הסורי תיעד את הריגתם של 9 מאותן מיליציות ופצעו אחרים.

המקורות ציינו גם כי הפצצה אווירית בוצעה על ידי מטוסי קרב, שהם ככל הנראה ישראלים. לפני כמה ימים הם גם תקפו אתר השייך ל"מיליציית חיזבאללה העיראקית ", שנמצא 5 ק"מ ממצודת אל-רהבה בפאתי העיר אל-מיידין שבאזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור, מה שהוביל לשבעה אנשי מיליציה הרוגים, מספר ההרוגים צפוי לעלות בגלל הפצועים, חלקם קשים, בנוסף למידע על הרוגים אחרים.

ישראל: אנו נעצים את הפשיטות

ראוי לציין כי גורמים במשרד הביטחון הישראלי הודיעו בחודשים האחרונים כי ישראל תסלים את מערכה נגד איראן בסוריה, מכיוון שטהרן הרחיבה את נוכחותה בעזרת כוחות פרוקסי.

באותה עת, גורם מודיעיני באזור הצהיר כי ישראל מסלימה את התקיפות שלה בתקופה שבה תשומת הלב של העולם והאזור, כולל סוריה, מתמקדים במגיפה בקורונה.

ואכן, לפני מספר ימים פתחה ישראל בתקיפות על אתרים איראניים בחאלב שבצפון סוריה, שכן המשטר הודה באותן התקפות.

בתמורה, חברה ישראלית פרטית שפעילה בחקירת העובדות הצהירה כי סבב התקיפות הישראלי האחרון על סוריה כוון למפעל לייצור טילים באזור א-ספירה שבפאתי חלב.

היחלשות ייצור הטילים בסוריה

חברת אימג'סאט אינטרנשיונל, שעובדת על ניתוח התקיפות הישראליות בסוריה על פי תמונות לוויין, פרסמה ביום ראשון גם תמונות מראות כי התקיפות האוויריות שפגעו באזור אלספירה, דרומית מזרחית לחאלב, הרסו בניין שלם וגרמו נזק קשה לאחר.

الغارات الإسرائيلية على حلبالغارات الإسرائيلية على حلب

החברה טענה כי לשני הבניינים הללו היה "תפקיד מעשי בייצור רקטות במפעל אלספירה", מה שמרמז כי הבניין שנהרס הכיל חומרי נפץ.

בנוסף, היא הגיעה למסקנה כי התקיפה בוצעה במטרה לבלום את ייצור הטילים בסוריה, במיוחד אלו המיועדים ל-"חיזבאללה" הלבנוני.

 

מצגת התקיפה בסוריה: