ר"מ לבנון אלחרירי נגד נסראללה: לבנון לא זקוקה ללוחמים זרים ולמיליציות

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי הגיב אתמול על איומיו של מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה לייבא אלפי לוחמים זרים ללבנון כדי לסייע בלחימה בישראל.

בנאום שנשא ב- 23 ביוני לרגל "יום קודס הבינלאומי", איים נסראללה כי לאזור עשויים להגיע מאות אלפי לוחמים ממדינות ערביות ומוסלמיות כדי לסייע בעימות הבא מול ישראל. דוברים שונים במחנה היריב בלבנון בראשות זרם "אל-מוסתקבל" (מפלגתו של ראש הממשלה אל-חרירי) גינו את דבריו של נסראללה והבהירו כי דברים אלו אינם מייצגים את הממשלה.

אל-חרירי (צילום מסך, ערוץ היוטיוב שלו)
אל-חרירי (צילום מסך, ערוץ היוטיוב שלו)

ואתמול, במהלך נאום בטקס סיום של בוגרי אוניברסיטת אנטונין [Antonine University], הגיב סעד אל-חרירי על דבריו של נסראללה ואמר כי בבחירות הבאות "הלבנונים והלבנוניות יאמרו בבירור מה הם רוצים: לייבא ידע ומיומנויות ולייצא פתרונות, שירותים ומוצרים, או – כמו שיש שמאיימים בימים אלו – לייבא משמר מהפכני ומיליציות". אל-חרירי הדגיש כי דבריו של נסראללה אינם מייצגים את עמדת המדינה הלבנונית: "העם הלבנוני מסוגל להגן על אדמתו בעצמו מכל תוקפנות ישראלית, ואינו זקוק לאף כוח חיצוני ולאף מיליציה, לא משנה מה לאומיותם".

הפרלמנט הלבנוני אישר באמצע החודש שעבר חוק בחירות חדש, שסולל את הדרך לקיומן של בחירות ראשונות לפרלמנט מאז שנת 2009; אלו אמורות להיערך במאי 2018.

 

קרדיט: גבי שניידר, עורך אתר Arab Sensor  

 

כתיבת תגובה