המודיעין הבריטי: סין מהווה את האיום הגדול ביותר על הסדר והשלום העולמי

סגן אלוף הוקנהול מי שמונה לראש מודיעין של משרד ההגנה הבריטי בדצמבר 2018. הוא גם היועץ המודיעיני העיקרי של המועצה לביטחון של בריטניה והוא גם המוביל במשרד ההגנה בפרויקטים של אסטרטגיה, יישום ושינוי מודיעין ביטחוני.

Defence Intelligence THE DEFENCE INTELLIGENCE STAFF UK Strategic Intelligence, Planning and Decision Making. - ppt download

ראש המודיעין של משרד ההגנה הבריטני מזהיר- " רוסיה מפתחת טיל מונע גרעינית שיכול לטוס סביב כדור הארץ במשך שנים ארוכות ומוכן לפגוע בכל רגע נתון בכל מקום שתבחר על פני כדור הארץ."

ג'ים הוקנהול אמר כי רוסיה "פורצת את גבולות המדע והאמנות הבינלאומיות" בפיתוח נשק חדשני, כאשר הוא מתאר את האיומים שעליהם תתבסס סקירת הביטחון הממשלתית הבריטית.

בתדרוך התקשורתי הראשון אי פעם במרכז המודיעין Five-Eyes ב- RAF Wyton, Cambs, הוא מזהיר : "מוסקבה בודקת מערכת טילי שיוט מונעת גרעין על-קולית שיכול להגיע לכל נקודה בעולם ותאפשר תקיפה מכיוונים בלתי צפויים." בהתחשב במקור הכוח הגרעיני שלו, הטיל יספק הנעה לזמן כמעט בלתי מוגבל".

Lt General James Hockenhull | DGI 2021

הוקנהול מדגיש את ההשקעה הגדולה של רוסיה בצוללות וביכולותיה באוקיאנוס הרחב כגון ב-"כלי רכב תת-מימי בלתי מאויש המסוגל לשגר מטען גרעיני למטרות חוף או אפילו לכוחות משימה ימיים שבראשם נמצאת נושאת מטוסים ", לרבות היכולת לכוון ולפגוע במדויק בכבלי אינטרנט תת-ימיים, כפי שפורסם בעיתון "הטלגרף ".

Russia's President Vladimir Putin. Photo / Getty Images

הוא גם מזהיר כי סין מהווה את האיום הגדול ביותר על הסדר והשלום העולמי ,לגביי איראן וצפון קוריאה הוא מגדיר אותם כ"איומים אזוריים הזקוקים לניטור מתמיד בפרט על תכניות הגרעין שלהם המאיימות על היציבות הגלובלית .

יכולותיה של רוסיה מאפשרות לה לתקוף ישירות מטרות תשתית אזרחית וצבאית של בריטניה ובעלות בריתה וישנה סכנה ממשית להתקפה ישירה עם חומרי נפץ קונבנציונליים ונשק גרעיני, מה שמגביל את אפשרויות התגובה או מעלה את ההימור בתקופות משבר.  רוסיה "החליפה מסה בקצב. הם עקבו בקפדנות אחרי המערב כדי לראות היכן כדאי למקם את השקעותיהם בתחום פיתוח אמצעי הלחימה כדי להציב בפנינו את מרב האתגרים".

אגף המודיעין ההגנתי של משרד ההגנה הבריטי כולל כמה אלפי אנשי צבא ואזרחים, כולל מסוכנויות הביון של בריטניה. הוא עובד בצמוד לבני ברית ומנתח מקורות מודיעין, כולל לוויינים, מכ"ם ומרגלים.

הוקנהול אמר כי טווח הפעילות נע בין החלל לאוקיאנוס הרחב, הפיזי, הווירטואלי והקוגניטיבי, וביקש לנצל טוב יותר את המידע הזמין לציבור, כולל מדיה חברתית.

מרכז RAF Wyton, בבניין Pathfinder, הוא ייחודי בנאט"ו, והוא מאכלס 700 אנליסטים מקבוצת המודיעין Five-Eyes של בריטניה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

UK Stations H to Z | RAF Heraldry Trust

הוקנהול אמר כי תפקידה של סוכנות המודיעין של משרד ההגנה היה לזהות פגיעות אצל היריבות ולנסות לנצל אותן.

לדבריו, הקשר בין מדינות עוינות, קבוצות קיצוניות אלימות ופשע חמור ומאורגן "מדאיג במיוחד" ונועד "לנצל את נקודות החולשה והפגיעות שלנו".

BBC NEWS | UK | The UK's intelligence agencies

 

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב