קטאר: חיילים טורקיים נוספים הגיעו לבסיס אל-עודייד בדוחה.

כלי תקשורת בקטר מדווחים כי קבוצה נוספת של חיילי צבא טורקיה הגיעה לבסיס אל-עודייד בדוחה. כך נמסר בהודעה מטעם משרד ההגנה הקטרי.

מדובר בקבוצה שלישית של חיילים טורקיים שמגיעה לקטר. בשלב זה אין פרטים על מספרם, אך המספר הכולל צפוי להגיע בשלב ראשון לפחות ל- 1000.

משרד ההגנה הקטרי מסר, כי הגעת הכוחות הנוספים מטורקיה הינה במסגרת תרגילים משותפים לצבאות של שתי המדינות, שכבר החלו וסוכם עליהם עוד טרם החל המשבר.

ב- 7 ביוני אישר הפרלמנט הטורקי לשלוח חיילים טורקיים לדוחה – צעד שאושרר על ידי נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. שליחת החיילים מוצגת על ידי אנקרה כתרומה ליציבותו וביטחונו של אזור המפרץ כולו, אך ארבע המדינות שניתקו את היחסים עם קטר – סעודיה, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים – דורשות ממנה (כחלק מרשימת 13 הדרישות אותה הציגו בשבוע שעבר) את עזיבתם של החיילים הטורקיים וסגירת הבסיס הצבאי של טורקיה בשטחה. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר בתחילת השבוע כי דרישה זו מהווה "חוסר כבוד" לארצו. הוא הוסיף, כי בתחילת השנה (בחודש פברואר) הוא הציע למלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז להקים בסיס צבאי טורקי בשטח הממלכה. לדבריו, המלך הבטיח לבחון את ההצעה, אך סעודיה לא חזרה עם תשובה.

שר ההגנה הקטרי ח'אלד אל-עטיה יגיע מחר לטורקיה וייפגש עם עמיתו הטורקי פיקרי איסיק.

(התמונות – מטעם משרד ההגנה הקטרי, צילומי מסך, טוויטר)

קרדיט: גבי שניידר, עורך אתר Arab Sensor  

כתיבת תגובה