עוד פגיעה בחופש העיתונות בהונגריה

מועצת התקשורת ברשות הלאומית למדיה ולתקשורת הודיעה כי היא לא מאריכה את הרישיון של תחנת הרדיו קלאב, אחד הערוצים החופשיים האחרונים במדינה, בשל טענות להפרות חוזרות ונשנות של החוק.

בהודעה הרשמית נאמר כי בשנים האחרונות, הרדיו "הפר את סעיפי חוק התקשורת מספר פעמים, ולכן הוועדה החליטה ליישם מספר צעדים משפטיים". "בשל כך, המועצה לא מאריכה את תוקף הרישיון שמסתיים ב-14 בפברואר 2021 והתדר 92.9FM בבודפשט יעמוד למכרז". עם זאת, לא נאמר מה היו ההפרות.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה השלטון הימני של ויקטור אורבן מנסה להשתיק את התחנה המזוהה עם הצד הליברלי של המפה הפוליטית בהונגריה. בעבר כבר פסלה מועצת התקשורת את השימוש של הרדיו בתדר שלה בטיעון שזכייתו במכרז לא הייתה חוקית בשל מחסור בחתימה, אולם בית המשפט ביטל את ההחלטה. עם זאת, השלטון הצליח להגביל את התדר של התחנה רק לאזור בודפשט.

נשיא התחנה והבעלים, אנדרש ארטו, אמר בתגובה כי ההודעה של המועצה "פשוט לא מחזיקה מים". "אם היו לנו אי סדרים משמעותיים, היינו כבר נענשים בחומרה, אבל זה לא קרה מעולם", אמר. "הם פשוט היו יכולים לומר שהם לא אוהבים את רדיו קלאב". הוא הוסיף כי עורכי הדין של התחנה בוחנים תגובה משפטית להחלטה.

ראש ממשלת הונגריה: לא נגביל את חופש העיתונות | כאן

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם