מבזקי חדשות ליום 11-9-2020. מתעדכן

*- מושל ביירות : בפיצוץ הגדול בנמל ביירות בתחילת אוגוסט נותרו כ-300 אלף מתושבי העיר  חסרי בית לאחר שבתיהם ניזוקו קשות . סך הנזקים המוערך כ-3 מיליארד דולר . חצי מהעיר נהרסה.

*- היום החל באיראן תרגיל זולפיקר 99 בים עומאן. במסגרת התרגיל נראתה צוללת שהאיראנים טענו שהיא מתוצרת איראן אך מומחים אומרים כי זאת צוללת רוסית שיוצרה עוד בשנות ה-60 .

כמו כן נראה מסוק אמריקאי שהוצע מהשירות בצבא ארה"ב כבר לפני שנים רבות.

إيران تجري مناورة بحرية قرب مضيق هرمز الاستراتيجي تستمرّ ثلاثة أيام

*- ציוץ : חתימת ההסכם עם האמיריות היא בדרג של שרי חוץ . השליט האמירתי לא מגיע לטקס החתימה כי הוא עדיין לא הוכרז רשמית כראש המדינה.

תמונה

*- צרפת תיתן גיבוי צבאי ליוון במקרה של עימות צבאי עם טורקיה.

*- נשיא לבנון: שריפת הנמל בביירות היום  עשויה להיות פעולת חבלה, מכוונת או תוצאה של רשלנות.

*- גדוד קומנדו 103 של צבא מצרים – الكتيبة 103 صاعقة פועל באזור העיירה ביר אלעבד בצפון סיני נגד כוחות דאעש.

*- מתוך תמונת סיום מחזור בוגרי המכללה לחינוך באוניברסיטה של טרטוס בצפון מערב סוריה  נראים כ-60 בוגרים בהם רק 2 בוגרים וכל היתר בוגרות . למה ? כי את כולם לקח הצבא.

*- שר החקלאות הסורי הקודם – אחמד אלקאדרי מת מוירוס הקורונה. הוא השר הראשון בסוריה המת מהנגיף.

*- דובר ‏צה"ל: לפני זמן קצר, במהלך פעילות מבצעית בגבול לבנון, נפל רחפן של צה"ל בשטח לבנון. אין חשש לדלף מידע.

*- הקואליציה בראשות סעודיה אומרת, כי יירטה והשמידה מספר טילים בליסטיים, ומזל"טים מתאבדים, שהיו לכיוון הממלכה.

*- פרופ׳ בועז גנור: ״אנחנו כבר היום מזהים התעניינות של גורמי טרור, לתופעה הזו שנקראת טרור ביולוגי.

*- פיליפ אררה איש מחלקת הניתוח והתחזית של משרד החוץ הצרפתי
"לבנון נמצאת על סף תהום, אם לא כבר החלה לחצות אותו. לבנון נמצאת במשבר עמוק, והעדיפות העליונה שלנו היא למנוע קריסה של המדינה, כיוון שיהיו לכך השלכות ללבנון, ולכול האזור, כולל ישראל".
המסר שלנו ברור – זהו רגע האמת עבור לבנון. יש לנו מסר אחד של סולידריות עם אזרחי לבנון, אבל גם ציפיות ודרישות ברורות. המסר השני שלנו פשוט: לבנון חייבת רפורמה שתיושם במהירות. אם לא יבוצעו הרפורמות האלו, לא יהיה סיוע כלכלי בי"ל ולא נוכל להתקדם. זו קריאת השכמה לרשויות בלבנון".
"בכל הקשור לזרוע הטרור של חיזבאללה, יש בינינו הסכמה מלאה, והיא הוכרה על ידי האיחוד האירופי כארגון טרור. אבל בכל הקשור לזרוע הפוליטית, אנו סבורים שהיא עובדה, שחקן בזירה הפוליטית הלבנונית. אם נתנתק מהזרוע הפוליטית, זה יחמיר את הבעיות.

*- גדי איזנקוט: ״האירוע הוא לא איום בריאותי, אלא מגיפה שנוגעת בכלל למרכיבי הביטחון הלאומי של ישראל. יש הבוקר 4,000 נדבקים, זה מעיד על כישלון נחרץ בטיפול והיעדר אסטרטגיה. יש משבר עמוק שצריך להתעשת ממנו, ולטפל בו בצורה יותר מקצועית״.
״כשנותנים הנחיות לסגר וריחוק חברתי, והציבור מאבד אמון – זו הפגיעה הגדולה ביותר. זה שילוב של היעדר אסטרטגיה, מסרים ברורים ומנהיגות שמעוררת השראה בשעה קשה. צריך לומר לציבור את האמת. תפקידה של הנהגה הוא לספק תקווה וחזון״
״במדיניות הפעלת הכוח אני נותן ציון טוב לישראל, באופן בו היא ממוקדת מול האיום האיראני. המדיניות הזו הביאה תועלת למדינת ישראל״.
״הזירה הפלסטינית לא תיעלם. נכון לקדם ברצועת עזה הסדרה ארוכת טווח, ביחד עם ההבנה שחמאס הוא אויב מר שצריך להביסו. ביו״ש, צריך לחזור ולדבר כדי להגיע להסדר ביניים ובניית יחסים טובים יותר – מתוך הבנה שזו אינטרס ישראלי מובהק. אצל הפלסטינים יש דעה של מדינה אחת, וזה מסוכן״. ״צריך לראות איך מציאות משתנה במזרח התיכון, וידיד הופך להיות אויב מר. שמירת היתרון האיכותי שלנו היא מרכיב קריטי. העמדה של מערכת הביטחון לאורך השנים הייתה לא לספק למדינות במזרח התיכון נשק שובר שוויון, גם אם הן לא מדינות אויב ואין לנו גבול איתן״.

*- מצרים קוראת למדינות ערב להתאחד "להרתיע" את טורקיה.

*- # סיני – דאעש תקף אתמול מהמארב רכב צבאי מצרי ליד הכפר קאטיה, מערבית לעיירה ביר אל עבד, והרג 4 חיילים, כולל קצין.

*-  בתי המלון באמירויות מזמינים אוכל יהודי "כשר" חלאל.
הם גם נענים להקצות שטח בכל המטבחים, כך שניתן יהיה להכין אוכל המיועד ליהודים ולקבל רישיון כשרות. מוזכר שהדת היהודית אוסרת על אכילת חזיר וגמל.

*- – עוד 2 חיילים מדיביזיה 4 הסורית חוסלו בדרום המדינה מה שגרם להעלאת הכוננות בכל האזור .

*- הבוקר חיסלו אלמונים את תא"ל מדיביזיה 5 – "טלאל קאסם" בדרך בוסרה אל-חריר – נחטה, באזור הכפרי המזרחי של דארעא, ההרוג גר באזור הכפרי של בניאס _ חריסון בצפון סוריה.