רוחות חדשות בלבנון: קריאות לשלום עם ישראל

לאחרונה,בעקבות המשבר הכלכלי הקשה הפוקד את לבנון ובעקבות הפיצוץ האדיר בנמל ביירות שהרס חלקים גדולים ממנה והפניית האצבע המאשימה לעבר החיזבאללה כאחראית על פיצוץ זה, החלו להישמע מהדרג הפוליטי הבכיר קריאות ראשונות למדינתם לשנות את היחס לישראל ולחתור להסכם שלום איתה.

עד כה, כל קול שהשמיע "מנגינה" מסוג זה או שהוחרם או שחוסל ע"י גורמים קיצוניים השוללים כל קשר עם ישראל.

נראה כי האומץ חזר לליבות הלבנונים לאחר שצרפת החלה להתערב באופן אינטנסיבי במדיניות הפנים של לבנון והחלה ללחוץ על הצדדים , לא רק להגיע להסכמות ופשרות שיאפשרו למדינה לחזור למסלולה אל גם להכריח את הנהגת המדינה להתפשר עם ישראל על סימון הגבולות היבשתיים והימיים כדי שיהיה אפשר להוציא לדרך יוזמות של חיפושי נפט באזור עשיר באוצר טבע זה, אולי ניתן יהיה לקבל הכנסות בעתיד שיעזרו למדינה להשתקם.

הגדיל לעשות סאדג'ין עאזי , שר העבודה והרווחה (לשעבר) בלבנון שפנה לעמו במסר של פיוס ושלום לישראל , באומרו :

" ישראל לא מתכוונת לפגוע בלבנון, מעולם היא לא ביקשה לכבוש את לבנון היא רוצה שלום אמיתי ואני מאמין שזו כוונותייה, גם עם חיזבאללה מעוניין להלחם בישראל זה לא יכול להמשך לתמיד, מדינת ישראל הוכיחה לעולם הערבי כי חפצת שלום היא.

לעשות שלום עם מדינה ערבית 4 שעות טיסה מכאן זה מעיד על כך ישראל אינה שואפת לספח את שטח לבנון. אני מאמין כי המדינה היהודית רוצה שלום עם לבנון והעולם הערבי הרחב.

אם היה לנו צבא חזק ישראל לא הייתה צריכה בשנת 1982 להיכנס ולכבוש 10% משטחי לבנון .

היא הגנה על עצמה מפניי התוקפנות של הארגונים שבעצמם כבשו את לבנון,מה ציפיתם שהיא תשב בשקט ולא תגן על עצמה?

הזמנים השתנו ואני חושב שהגיע הזמן להפסיק את המלחמות המיותרות באזור".

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב  קרדיט לתמונת השער :ואיינט