האם ראוי מוחמד דחלאן להחליף את מחמוד עבאס בראשות הרשות הפלסטינית? דעה

אזהרה למקבלי ההחלטות בישראל!!
הגיע לאוזני שיש בישראל אנשים שסבורים שכדאי שמוחמד דחלאן יחליף את מחמוד עבאס בראשות הרשות הפלסטינית, וזו אחת ההבנות שיש לישראל עם איחוד האמירויות, שדחלאן מתגורר בו מזה שנים וממנו הוא מנהל את עסקיו חובקי היבשות והמיליארדים. הרייני להזהיר את כל מי שחושב שדחלאן יכול להיות מנהיג הרשות מפני כישלון ידוע מראש של מינוי זה, בשל כמה עובדות שישראלים אינם מודעים להן:
1. דחלאן נולד (בשנת 1961) במחנה פליטים ח'אן יונס, ולכן אנשים המתגוררים על אדמת אבותיהם, בעיר או בכפר, רואים בו איש מייחוס לא מכובד ולכן לעולם לא יקבלו אותו כמנהיג.
2. בשל מעמדו הנמוך, הוא ניסה לבנות לעצמו לגיטימציה ולטפס בסולם החברתי באמצעות ארגון הפת"ח ופעילות חבלנית במסגרתו, שבגללה הוא בילה חמש שנים בכלא הישראלי (1981-1986). בכלא דחלאן למד עברית ובאמצעותה הוא התחבב על ישראלים שאינם דוברים ערבית ואינם מבינים את עולם התפיסות החברתיות השולטות בחברות ערביות.
3. דחלאן כיהן במסגרת הרש"פ כראש הביטחון המסכל בעזה, ומסתובבים בציבור העזתי סיפורים מחרידים ומסמרי שיער על האופן שבו הוא "טיפל" במתנגדיו, במתנגדי הפת"ח והרשות, ובראשם אנשי חמאס והג'יהאד. לכן ברצועת עזה אין לו לגיטימציה לחלוטין, והרבה מבני עזה ממתינים לו עם סכינים ומטעני צד.
4. ביהודה ושומרון הוא נחשב כבזוי בשל היותו פליט, יליד רצועת עזה ("לא משלנו"), אכזר צמא דם, מושחת לחלוטין, נהנתן ומיליארדר שעשה את הונו בגזל ובילה שנים במנעמי האמירויות לסוגיהם השונים…
5. אפילו תנועת הפת"ח – המושחתת והרקובה – זרקה אותו משורותיה כי הוא פרסם כמה דברים שהמושחת הנוכחי – מחמוד עבאס – לא אהב.
6. אני חושד שישראלים המעוניינים להביא את דחלאן לשלטון ברש"פ קשורים איתו בקשרי עסקים או מקוים שהוא יפתח עבורם דלתות באיחוד האמירויות.
7. מסקנה 1: יש להוריד מייד את שמו של דחלאן מרשימת האנשים שישראל מוכנה שישלטו ברשות הפלסטינית, שכן הלגיטימציה שלו הן בעזה והן ביו"ש היא אפס, ואם ישראל תתמוך בו הציבור הערבי ביו"ש יאשימו את ישראל בהבאתו ובמינויו וישאפו לנקום בה ובאזרחיה בשל כך.
8. מסקנה 2: אם לא פת"ח, לא חמאס ולא דחלאן, מי נותר? האנשים היחידים שניתן לסמוך עליהם שיקימו וינהלו שלטון לגיטימי שוחר פיתוח, כלכלה טובה ושלום, הם ראשי החמולות בערי יו"ש, הם ולא אף אחד מיובא, לא מתוניס, לא מעזה ולא מאיחוד האמירויות. הפתרון היחיד שיכול לפעול בשטח הוא "פתרון האמירויות" המתבססות על החמולות המקומיות וראשיהן.

קרדיט לתמונה: קווין פראייר – סוכנות AP

קרדיט:ד"ר מרדכי קידר – הוגה רעיון תוכנית האמירויות הפלסטיניות

כתיבת תגובה