התרגיל המבריק שעשו דאעש לגנרל הרוסי במזרח סוריה שהביא לחיסולו

בתאריך ה-18 לאוגוסט החלו הרשתות החברתיות במזרח סוריה להעלות דיווחים אודות קצין בכיר רוסי בדרגת גנרל שנהרג בתקרית אש . בתחילה לא היו יותר מדיי פרטים על התקרית ורוסיה אף הכחישה כי קצין בכיר משורותיה נפגע בתקרית כלשהי בגזרה.

לקח לרוסים מספר ימים עד שהם הסכימו להודות כי קצין בכיר שלהם במזרח סוריה נהרג , אבל הרוסים לא הסכימו לפרסם פרטים על מה בדיוק קרה שם .

אלא שאמצעי התקשורת הסורים חקרו ובדקו ודברו עם גורמי ביטחון באזור והם הצליחו לבנות תמונת מצב מלאה באשר לנסיבות בו מצא הגנרל הרוסי את מותו , וזאת השתלשלות העניינים :

סיור של גורמי הביטחון הלאומי הסורי, הפועל באזור , שמנה טנדר פיק אפ טויוטה  ועליו 5 לוחמים , הותקף  מהמארב כ-15 ק"מ מעיר המחוז דיר א-זור. כתוצאה מהתקיפה נהרגו 2 אנשי ביטחון ושלושת האחרים נפלו בשבי.

ח ד ש: בעקבות הרג האלוף הרוסי ב"סוריה": חזרתו של דאעש, וטקטיקת החגב על העלה? | Gplanet

כוחות דאעש שהציבו את המארב החלו, מדקה זאת , בטוויית מלאכת מחשבת של יצירת מלכודת פתאים שתאפשר להם לבצע פיגוע כפול נגד הכוחות הסורים שבאזור .

הם השתמשו במכשיר הקשר של טנדר הטויוטה שנפל שלל בידיהם והקימו קשר עם מפקדת הכוח וביקשו עזרה טכנית כי אירעה תקלה ברכב והוא תקוע בצדי הדרך .

מפקדת הביטחון הלאומי הסורי בגזרה שלחה סיור נוסף שבראשה עמד מפקד הביטחון הלאומי באזור אלמיאדין  והם חברו לרכב "התקוע" ושם הם מצאו רק 2 גופות בתוך הרכב.

הם דיווחו על הממצאים בזירה ובקשו תגבורות נוספות כדי לנסות ולאתר את 3 הלוחמים הנעדרים.

כעבור שעות מספר הגיע סיור צבאי בו היו חיילים סורים מגייס 5 ,הפועל באזור מזה כמה שבועות , ואיתם מפקדם הרוסי הגנרל (אלוף) ולאדיסלב גלאנקיף, שהיה במקרה במשימה אחרת בקרבת מקום  והצטרף אליהם כדי לבדוק באופן אישי ומקרוב את נסיבות התקרית .

הגנרל הרוסי, מיד כשהגיע לאזור התקרית, ירד והלך ברגל לזירת האירוע ושם הוא עלה על מוקש ונהרג במקום.

אמנם דאעש לא חשב אפילו שהם יצליחו לפגוע במלכודת הפשוטה הזאת , קרי מוקש ליד הזירה , בדג שמן כל כך אבל הניסיון שלהם למקסם פיגועים הצליח להם הפעם מעבר לכל שיעור.

الميادين hashtag on Twitter

למי שחשב שדאעש נחלש או עתיד להיעלם ככה סתם כדאי שיחשוב שנית .

כוחות דאעש ממשיך במתקפות של פגע וברח כנגד הכוחות הסורים והרוסים והאיראנים הפועלים באזור תוך גילוי מחשבה יצירתית שתאפשר להם למקסם פגיעות באויביהם .

לעולם אל תמעיט באויבים הפועלים בנחישות למרות הנחיתות המספרית והנחיתות בנשק העומד לרשותם.

גם הם מכירים את המימרה העתיקה "בתחבולות תעשה לך מלחמה" .

כתיבת תגובה