מוסי – חברת הפרלמנט הנחשבת לכוכב עולה של הפוליטיקה התוניסאית

מה מצב הנורמליזציה בצפון אפריקה? בתוניסיה הנשיא קיס סעיד לא הגיב על הודעת הנורמליזציה של האמירויות. רק לאחר שבוע הוא נפגש עם השגריר הפלסטיני במדינה והדגיש את מחויבות ארצו לפתרון הסוגיה. בפרלמנט התוניסאי הנשלט על ידי האיסלאמיסטים ובראשות היו"ר ראשד אלע'נושי הגינוי המוחלט לצעד האמירתי היה מהיר.

אבל לא הכל אבוד בתוניסיה אם חושבים קדימה. מפלגת "א-תג'מע א-דסתורי אלחר" (העצרת החוקתית החופשית) לא הצטרפה לגינויים מאחר שהיא נחשבת מקורבת לשלטונות אבו דאבי. בראש המפלגה עומדת עביר מוסי, עו"ד בת 45 שמשמשת חברת פרלמנט מאז 2019 ונחשבת לכוכב העולה של הפוליטיקה התוניסאית. בקצרה, המפלגה של מוסי תומכת בנשיא שהודח בתחילת "האביב הערבי" בן עלי וקוראת להחזרת השיטה הנשיאותית. "אז לא היה עוני ואבטלה", הצהירה בעבר מוסי, שהייתה חברה במפלגת השלטון של בן עלי.

היא מבקרת חריפה של יו"ר הפרלמנט אלע'נושי וטוענת כי הוא מקדם את האיסלאם הקיצוני בתוניסיה. ניסיון שלה לקדם חוק להוצאת האחים המוסלמים מחוץ לחוק כשלה. למוסי לשון קלה על ההדק ולמרות שהיא בעד שוויון בין גברים ונשים היא השמיעה בעבר הערות הומופוביות קשות, כולל קריאה לכלוא את כל ההומוסקסואלים. לגבי הסכם הנורמליזציה הישראלי, מוסי סירבה להתייחס בטענה שזהו עניין פנימי של האמירויות. היא תקפה את הודעת הגינוי של הפרלמנט להסכם הנורמליזציה בטענה כי אין לו זכות חוקתית לעשות זאת.

הבוטות והישירות של מוסי הפכו אותה לכוכבת תקשורת בתוניס שאיש כבר לא יכול להתעלם ממנה, לטוב ולרע. בעיני האיסלאמיסטים היא שטן בעוד תומכיה רואים תקווה כי תוניסיה תחזור לחילוניות השפויה וליציבות. איך יסתיים הסיפור של מוסי קשה לדעת. לטענתה, היא מקבלת כל יום איומים לחייה ויודעת שהאיסלאמיסטים עוקבים אחרי כל תנועה שלה כדי לחסלה.

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין

כתיבת תגובה