מבזקי חדשות ליום 26-8-2020. מתעדכן

*- ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב, בלשכת רה"מ בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו אמר לשר החוץ הבריטי ראב כי הוא מצפה מבריטניה לשינוי במדיניות כלפי איראן, וכי עליה להצטרף לסנקציות האמריקאיות כדי למנוע מאיראן להצטייד בנשק קטלני או להתקדם לקראת נשק גרעיני.
רה"מ נתניהו אמר: ״ראה את התוקפנות של איראן כיום, ללא נשק גרעיני. איזו סכנה עצומה היא תהיה לעולם כולו אם יהיה לה נשק גרעיני.״

*- בג'יהאד האסלאמי בעזה טוענים כי הפעילים נהרגו בעת שעסקו "בפעולות ג'יהאד שוטפות", אך לא מציינים בדיוק מה עשו בעת שנהרגו. בהודעת הארגון נמסר כי כולם השתתפו בסבבי עימות עם ישראל. (כאן 11)

*-  ראש ממשלת מרוקו אומר כי מרוקו דוחה כל נורמליזציה עם "הישות הציונית".

*- איראן החלה לחפור מנהרות חדשות בבסיס האימאם עלי  ב-אלבוכמאל במזרח סוריה. וזאת אחרי תקיפות אוויריות רבות ,לטענתם ישראל, שהרסו את התשתיות שם.

*- ארדואן: – "המטרה שלנו היא לבנות תשתית לפיתוח וייצור ביטחוני שאינה מצריכה השתתפות של משאבים זרים בשום תחום קריטי."

"מדינות שאין להן תעשייה ביטחונית חזקה ועצמאית נידונות לאיומים על הביטחון הלאומי שלה".

"טורקיה היא אחת מעשר מדינות בעולם שיכולות לתכנן ולייצר ספינות מלחמה משלהן."

החוגים האנטי-טורקיים המודאגים מהפוטנציאל הגובר של טורקיה והשפעתה עושים כל שביכולתם כדי לערער את היציבות במצב במדינה.

*- שגריר ישראל באו"ם: "אם לא יהיו שינויים קיצוניים במנדט יוניפי"ל בדרום לבנון, אנו נתמוך בפירוק הכוח ונשנה את המשוואה."

*- החל הסבב השני של שיחות לקניית עוד סוללות אס- 400 ע'י טורקיה מרוסיה. להערכתי זה לא יותר מאיתות טורקי . הם לא יקנו עוד סוללות.

הרוסים בונים ארבעה כורים גרעיניים אזרחיים גדולים במתקן הגרעין באקויו. (עבור טורכיה) ארדואן מקווה שהרוסים ישלימו את הכור הראשון עד 2023, הטורכים כבר הביעו את אכזבתם הקשה ממערכת ה s-400 אם צריך ישלמו שוב וישתקו ,כל האמצעים כשרים.

*- היום יתחיל תרגילי אווירי של יוון והאמירויות בשמי כריתים. הטורקים כנראה לא יתאפקו ויעשו איזו שהיא פרובוקציה ל-2 המדינות העויינות אותה במיוחד.

*- ארה'ב עזבה אתמול את בסיס תאג'י בעיראק והשאירה שם ציוד ומבנים לצבא העיראקי בערך של 347 מיליון דולר. אל דאגה – ארה'ב תגבה את הכסף בנפט. אין אצלם ארוחות חינם.

*- זה השבוע החמישי ברציפות שמספר הנדבקים בקורונה בארה'ב יורד.כך גם מספר ההרוגים.
לא ברור אם זאת מגמה אמיתית או מניפולציה של מספרים. כרגע הממוצע הוא כ-50 אלף ליום. ירד מקרוב ל-70 אלף. מחקרים מראים שהנגיף האמריקאי לא שונה בקטלניוטו מהווירוס המתפשט בעולם למרות שהיו טענות כאלו.

*- שגריר טורקיה בפקיסטן איחסן מוסטפא יורדקול- טורקיה מוכנה להיעזר בטכנולגיות בתחום האנרגיה של פקיסטן במסגרת המדיניות החדשה. במילים אחרות טורכיה שולחת איתות לעולם גם אנחנו בדרך למועדון הגרעין..

לפניי מספר חודשים ראש המוסד הישראלי יוסף כהן הזהיר כי טורכיה מסוכנת לישראל יותר מאיראן.

*- טורקיה צמצמה בחדות את יבוא הגז מרוסיה ואיראן, והגדילה את הכנסת הגז מאזרבייג'ן

במהלך 6 החודשים האחרונים של השנה, אספקת הגז מאיראן פחתה כמעט במחצית, וכמעט לא עבר גז במהלך שלושת החודשים האחרונים, והאספקה מרוסיה פחתה ב- 41.5%.

יבוא הגז הכולל של טורקיה ירד ב -3.5% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019, ל -22 מיליארד קוב (12 מיליארד דרך הצינורות ו -10 מיליארד בגז נוזלי)

נפח הגז המיובא לטורקיה באמצעות צינורות צנח ב 24.8% ואילו  בגז נוזלי – LNG עלה ב 44.8%.

אזרבייג'ן הפכה לספקית הגז בצנרת הגדולה ביותר לטורקיה במחצית הראשונה של 2020 (5 מיליארד מ"ק), ואלג'יריה הפכה לספקית הגדולה ביותר של גז נוזלי לטורקיה (2 מיליארד מ"ק).

אזרבייג'ן: בין אירופה למזרח התיכון מאת זאב לוין | Mabat USA מבט

 

כתיבת תגובה