מבזקי חדשות ליום 20-8-2020. מתעדכן

*- פיצוץ במחסן נשק ותחמושת של מיליציית בדר באזור לטיפיה, דרומית לבירה בגדד.

*- 2 אחים, בן ובת , בעיר תעז בתימן הלכו לחפש מים וצלפים חות'ים ירו והרגו את הילדה הקטנה. אחיה,הקטן אף הוא התעלם מהיריות וגררה את גופתה למחסה .

איך קורה שכל מיץ הזבל של העולם נדבק לאיראנים ? או שהאיראנים נדבקים אליהם ?

תמונה

תמונה

*- סעודיה  אומרת שלא תלך בעקבות איחוד האמירויות,  בהקמת קשרים דיפלומטיים עם ישראל ,עד שמדינת היהודים, תחתום על הסכם שלום מוכר ובינלאומי עם הפלסטינים .

*- שר המודיעין אלי כהן: "ככל שיהיה הסכם שלום עם סודן, הוא יכלול גם את סוגיית החזרת המסתננים מישראל חזרה לסודן".

*- ממשל טראמפ עדכן את ישראל כי בכוונתו להגיש מחר (חמישי) למועצת הביטחון של האו"ם בקשה להפעיל את מנגנון ה"Snapback" להחזרה אוטומטית של הסנקציות הבינלאומיות על איראן, שהוסרו כחלק מהסכם הגרעין – כך אמרו פקידים ישראלים בכירים. הבכירים ציינו כי העדכון האמריקני הועבר לישראל כבר ביום שני. לפי העדכון, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו יגיע מחר לניו יורק ויעביר מכתבים למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולשגריר אינדונזיה באו"ם – שמשמש כנשיא התורן של מועצת הביטחון.

*- ארגון הבריאות העולמי מזהיר מדינות מפני "הלאמת" חיסוני הקורונה

מנכ"ל הארגון חושש מאגירת החיסונים על ידי כמה מדינות על חשבון אחרות וקרא להן להצטרף להסכם חיסון עולמי, שיבטיח לכולן גישה לחיסונים ותרופות.

*- אל-סיסי מצא פיתרון סופי לבעיית סכר הרנסנס עם אתיופיה, מכיוון שהחליט להקים מתקני התפלה של מי ים בשווי כולל של 435 מיליארד לירות מצריות EGP.

אם הכספים הללו אכן קיימים, אז הם מספקים את דעתם של הפוליטיקאים מהמדינה על כישלון בתיק סכר הרנסנס, אז בואו נראה מי יבצע את הפרויקטים האלה, בואו נצפה לשמוע את שמה של המדינה!!! (רומזים שאפשר וישראל תהיה מעורבת בפרוייקט.

*- נשיא איראן לשעבר , מיודענו – אחמניג'אד רוצה לרוץ שוב לנשיאות . היכונו לביאת הקריקטורות על הקופים .

*- שלשום בערב, יום שני, אבד הקשר עם קבוצה של 6 מחברי מיליצית ההגנה הלאומית בעיר אל-מיאדין, ממזרח לדיר א-זור, באזור המדברי שליד העיר אל-מַיָדין. ככל הנראה קבוצת הלוחמים נתקעה בשדה מוקשים, שהובילה להרגתם של אל-זאהיר – מפקד מיליציה וחמישה פעילים נוספים, בנוסף לפציעתם של עשרות, שעדיין לכודים, ממתינים ליחידות הנדסה לפירוק מוקשים שיחלצו אותם מהמקום.

*- שר הביטחון גנץ שוחח עם שרת ההגנה של גרמניה, אנגרט קראמפ – קארנבאואר, לאחר קיום המטס האווירי ההיסטורי "זיכרון לעתיד" והשתתפותה בטקס הזיכרון הרשמי במחנה דכאו אמש.

בשיחה אמר השר גנץ: "מערכת היחסים בין ישראל לגרמניה היא עמוקה, אסטרטגית ורבת משמעות ושיתוף הפעולה האיתן ביננו הוא עדות למחויבות העמוקה של שתינו לביצור ביטחונה של ישראל. התרגיל המשותף תורם לשימור עליונותו הצבאית של חיל האוויר בכל טווח פעולה, דבר עליו לא נתפשר".

*- דיווח: ממשלת סודאן פיטרה את דובר משרד החוץ בעקבות דבריו על מגעים לנורמליזציה עם ישראל.

*- בעקבות הסכם השלום שתי חברות התעופה של איחוד האמירויות, איתיחאד ואמירייטס, יהנו מהיכולת לטוס לישראל מעל מדינות ערב בזמן קצר.  יכולת זו אין כרגע לאל על. מקור: בלומברג גרפיקס

*- מסוק Mi-17 מתוצרת רוסיה ננטש על ידי ה- LNA לאחר שביצע נחיתת חירום ונתפס על ידי ה- GNA( ממשלת אלוופק) ממערב לסירט.

*- ארה״ב איבדה שני כטב״מים כתוצאה מהתנגשות שלהם באוויר בצפון סוריה.

*- מקורבים למשטר אסד מאשרים כי ירי הטיל היה לבסיס קוניקו האמריקני בכפרי דיר א -זור עם טיל טווח בינוני ולא פצצות מרגמה. האם משטר אסד עומד מאחורי התקיפה הזו?

*- חובת עטיית מסכה בצרפת החל ב-1 לספטמבר ברוב מקומות העבודה.

*- מפקד כוח קודס הגיע לביקור בבגדד ערב יציאת ראש ממשלת עיראק לביקור רשמי בארה"ב.

ככל הנראה הגנרל קאאני – מפקד כוח קודס ניסה להניע את ראש הממשלה העיראקי מלצאת ולבקר בארה"ב , מה שהרגיז מאוד את ראש הממשלה שהצהיר היום כי אף מדינה לא יכולה להתערב במדיניות החוץ של עיראק . רמז עבה לאיראנים .

תמונה

*- לאחר נאום חזבאללה בסופ"ש האחרון, צה"ל משנה היערכות בגבול הצפון ונראה כי אנחנו חוזרים לכוננות ולכוונות הפגיעה של לפני מספר שבועות. אפקט הפיצוץ בביירות דעך וחיזבאללה יצא בצורה טובה מהמשפט על רצח אלחרירי. להזכירכם, לפני כשלושה שבועות חיזבאללה ניסה לבצע פיגוע צליפה שסוכל ע"י צה"ל. **הסיבה להורדת עוצמת התקיפות של צה"ל בדרום? (קרדיט: ערוץ הטלגרם האיש החושב)

 

כתיבת תגובה