מבזקי חדשות ליום 19-8-2020. מתעדכן

*- הרמטכ"ל אביב כוכבי : חזבאללה צובר אמל"ח ויכולות בדרום לבנון בניגוד להחלטה האוסרת על כך.

"המנדט שניתן ליוניפי"ל על מנת לאכוף זאת חסר משמעות ואינו מרתיע, הגיעה העת להגביר באופן ניכר את המשאבים והסמכויות הניתנות להם"
"הממשלה בלבנון כנועה ומתבטלת בפני חיזבאללה, ואפשרה לו לרוקן מתוכן את החלטה 1701. המנדט שניתן ליוניפי"ל על מנת לאכוף את ההחלטה חסר משמעות ואינו מרתיע את חיזבאללה או את מדינת לבנון".

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי פני הדברים לקראת אשרור מחדש של מנדט יוניפי"ל. ישראל לוחצת לגרום לשינויים. בפועל לא יקרה כלום כי יוניפי"ל לא מסוגל ולא רוצה עימות עם חיזבאללה. מי שניסה בעבר חטף וחזק.

*- כלי תקשורת עירקיים: שתי רקטות נחתו בסביבת שדה התעופה הבינלאומי בבגדאד.

*- גדודי חללי אל-אקצא : בתגובה להסלמה הציונית נגד עמנו אנו בחדר המבצעים המשותף של סיעות ההתנגדות הפלסטיניות, לא נאפשר את המשך מדיניות האויב על ידי תקיפה על יעדי ההתנגדות או תוקפנות על עמנו, ואנחנו נהיה עם אחינו בחדר המבצעים המשותף ונשיב לאויב כפי שהבטחנו באש.

*- השגריר ארדן שוחח לראשונה עם מזכ"ל האו"ם והציג בפניו את הנושאים שבכוונתו לקדם בכהונתו‎

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, שוחח היום (שלישי) לראשונה עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, והציג בפניו את הנושאים שבכוונתו להתמקד בהם במהלך כהונתו.

במהלך השיחה בין השניים הדגיש השגריר ארדן את בקשתו וציפיותיו כי שליחי האו"ם והמזכ"ל יפעלו להחזרת חיילינו ואזרחינו הנעדרים. בנוסף, ארדן הציג את חשיבות המאבק באנטישמיות מטעם גופי האו"ם לאור העלייה במספר אירועי האנטישמיות בעולם.

מזכ"ל האו"ם והשגריר ארדן דנו בהסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות והשלכותיו האזוריות. ארדן הדגיש כי ישראל רואה חשיבות אדירה בהסכם וכי הוא יכול לסלול את הדרך לשלום כולל עם העולם הערבי ולהגדיל את הסיכוי לתהליך מדיני עתידי מול הפלסטינים.

השניים סיכמו להיפגש כאשר האו"ם יחזור לפעילות מלאה בהתאם לנהלים שייקבעו לאור מגבלות הקורונה.

*- בכיר בממשלת סודאן אמר לסוכנות הידיעות AP כי מתקיימים דיונים בין בכירים בסודאן ובישראל בסיוע מצרים, איחוד האמירויות וארה"ב כבר חודשים ארוכים סביב כינון היחסים בין שתי המדינות.

*- כתב ה- RT בסוריה דיווח כי בסיס צבאי אמריקני ממזרח לדיר אזור שבסוריה הותקף בטילים על ידי גורם לא ידוע.

*- "אלערביה": המשלחת המצרית מזהירה מפני מלחמה נוספת ברצועה.

*- יום של חיסולים מוצלחים למורדים בסוריה , לפחות על פי הדיווחים ברשתות החברתיות . קצין בדרגת אלוף חוסל בעיירה ג'בלה בצפון מערב סוריה ליד עיר הנמל לטקיה. ואילו גנרל רוסי חוסל בעיר מיאדין במזרח סוריה . להערכתי זאת פרובוקציה איראנית . מה שמפרסמים שהוא נפל למארב של דאעש . האיראנים מנסים את כל התרגילים המלוכלכים כדי למנוע סילוקם ממזרח סוריה על ידי הרוסים .

*- # לוב – הדבר החשוב ביותר שהוסכם בין שרי ההגנה של קטאר וטורקיה הוא הפעלת נמל מיסראטה כבסיס צבאי ימי טורקי.

כמו כן הוסכם בנקודות הבאות :

**- נמל Misurata הופך לבסיס ימי טורקי.

**- הקמת נקודת קשר משולשת בין לוב, טורקיה וקטאר במסרטה.

**- מפגש חודשי משולש ברמת הרמטכ"לים.

**- קטאר תבנה מחדש את המתקנים הצבאיים ומרכזי האימונים לממשלת ההסכמה – אל-וופק הנתמכת ע"י טורקיה.

*- #כוית – נראה כי התגובה לסירובה של כוויית לנרמל את היחסים עם ישראל החלה, כאשר נחשף מקרה של השחיתות של הבנק המסחרי הפדרלי, שבסיסו באיי קומורו, ובעליו הוא השייח 'סבח אל-מובארק. שם מואשם בבנק בהלבנת כספים בחשבונות בבנק שנפתחו לאנשים אנשים לפי בקשת "שייח סבח אל מובארק".

*- בכיר ארה"ב: "עצוב לומר שלבנון היא מדינה כושלת. המצב במזרח התיכון הולך ומחמיר לפני שהוא מתדרדר, ואני לא רואה שביב של תקווה במה שקורה בלבנון."

באשר למתאם המיוחד של האו"ם בלבנון, הוא אמר, "אזהרות חמורות הועברו לרשויות ולמנהיגים הפוליטיים בלבנון על המצב הלבנוני, ותגובותיהם היו לעתים קרובות מאכזבות."

*- בעיתון "לה טריביון דה ז'נבה" דווח כי מלך ספרד לשעבר (שנמלט לאמירויות) קיבל 100 מיליון דולר מהמלך הסעודי לשעבר, "עבדאללה", שהעניק 65 מיליון יורו ממנו לפילגשו הדנית.

תיק השחיתות הזה גרם למלך (הספרדי כמובן) לעזוב את ארצו למדינה שמכבדת את השחיתות.

*- איש האופוזיציה הסורית – הד"ר כמאל לבואני טוען כי על פי מידע שהגיע אליו ממקור מהימן משלחת איראנית – חיזבאללה בה היה גם ופיק צפא , הבכיר מהחיזבאללה, בקרו אצל בכירי העדה העלאווית בסוריה והציעו להם לחשוב על האופציה להחליף את בשאר אסד באחיו מאהר . איש האופוזיציה לא גילה מי המקור שלו .

*- איראן מבקרת ומאיימת על הנורמליזציה של איחוד האמירויות ביחסיה עם תל אביב, ומחאות איחוד האמירויות, אולם הכלכלה חושפת את היחסים האמיתיים בין שתי המדינות, כפי שהוכרז היום – היקף חילופי הסחר בין איחוד האמירויות לאיראן עלה ב -16% ברבעון השני של השנה. חילופי הסחר בין המדינות הגיעו ל 13.4 מיליארד דולר.

*- מרוקו תהיה אחת ממדינות ערב אשר תכריז בפומבי על נורמליזציה של היחסים עם ישראל.

*- נחתם הסכם ליבוא חשמל מסעודיה לירדן. ראוי לציין כי ירדן מייבאת מדי שנה חשמל בערך כולל של 3.5 מיליארד דולר.

*- קאאני הגיע לבגדד לפגוש את ראש הממשלה העיראקי ערב יציאתו לשיחות בארה"ב. לא צריך להיות מומחה כדי להבין שהוא בא לאיים עליו שלא להסכים להצעות האמריקאיות בדבר הרחקת איראן מעיראק .

*- מפקד כוח קודס אלקאאני הגיע לביקור רשמי ראשון בבגדד לאחר מותו של סולימני. עד כה הוא נהג להיכנס לבגדד בלי רשות ובלי לעבור את משטרת הגבולות כאילו מדובר בשטח איראני . ראש הממשלה החדש של עיראק הפסיק את הנוהל הזה וגנרל קאאני התיישר לפי הוראות בגדד.

*- נכדו של נשיא קזחסטן לשעבר, נורסולטאן נזרבייב, נפטר בלונדון מהתקף לב, בגיל 29.

*- בית הדין לחיסול חרירי: אין שום עדות ישירה למעורבות של הנהגת # חיזבאללה וסוריה בהתנקשות.

בסופו של עניין גם סוריה וגם החיזבאללה עבדו לפי כל קודי ההתנהגות של ארגון פשע בינלאומי כמו המאפיה האיטלקית או הקולומביאנית או המקסיקאנית – לאמור – כל מי שיכול להעיד נגדם – מחוסל כדי לנתק את הקשר הישיר עם ההנהגה . וגם הפעם זה הוכח כנכון .

*- המתחים הולכים ומתעצמים בגבול שבין רצועת עזה בשליטת חמאס לישראל. זה התחיל בבלונים עמוסים בחומר נפץ לאחר מכן ירי רקטות ואף מהומות לעבר גדר גבול ישראל-עזה. שוב פעילות כזו משבשת את חייהם של הקהילות הישראליות הסמוכות לגבול. ושוב נראה כי ההנהגה בישראל אינה מציגה תשובות מספקות ומכריעות. לצה"ל לא נותרה ברירה אחרת אלא לפעול בנחישות מחדש ולהחזיר את ההרתעה והשקט לדרום באמצעים צבאיים – תא"ל (מיל ') פרופסור יעקב נגל.

כתיבת תגובה