ערב הסעודית מיירטת טיל בליסטי ששוגר על ידי החות'ים בתימן

כתב אתר החדשות הלבנוני – אלחורה בוושינגטון אמר כי הקואליציה הצבאית בתימן בהובלת סעודיה הודיעה, ביום ראשון, כי יירטה טיל בליסטי ששיגרו החות'ים לעבר הממלכה.

בהצהרה שפרסמה סוכנות העיתונות הסעודית, דובר כוחות הקואליציה, טורקי אל-מליקי, אמר כי כוחות הקואליציה המשותפים, הצליחו ביום ראשון בערב, ליירט ולהשמיד טיל בליסטי, ששוגר על ידי המיליציה החות'ית הטרוריסטית, לעבר אזורים אזרחיים באזור הדרום.

סעודיה הייתה נתונה לעשרות התקפות טילים בליסטיים, ומזל"טים בשנה שעברה. הבולט שבהם היה, מתקפה על מתקנים של חברת הנפט ארמקו בספטמבר האחרון, שהחות'ים לקחו עליה אחריות, אולם ריאד הטילה ספק בכך, והאשימה את איראן, התומכת במורדים.

ימים לאחר ההתקפה על מתקני חברת ארמקו, המורדים החות'ים פתחו לפתע ב-"יזמת שלום" כשהכריזו שהם מפסיקים את ההתקפות על סעודיה.

בתימן ניטש מאבק מזויין על השלטון, מאז 2014, אז השתלטו המורדים החות'ים על הבירה צנעא, ומשם יצאו לכבוש מחוזות אחרים, מה שגרם להסלמה עם סעודיה שעמדה בראש הקואליציה, בתמיכה בממשלה החוקית, כדי לעצור את התקדמות החות'ים, הנתמכים על ידי איראן.

אלפי אזרחים נהרגו במדינה הענייה , מאז תחילת הפעילות של הקואליציה, בעוד שמגזר הבריאות שלה קרס, בגלל מחסור חמור בתרופות, והתפשטות מחלות כמו כולרה, שגרמו למותם של מאות, בתקופה בה מיליוני אנשים חיים על סף רעב.

التحالف يعلن اعتراض صاروخ باليستي أطلقه الحوثيون على السعودية

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה