מבזקי חדשות ליום 16-8-2020. מתעדכן

*- משלחת המודיעין המצרי תגיע לרצועה ביום שני  לשיחות עם הלמאז ולהחזיר את השקט לגבול ישראל.

על פי מקורות בעזה משלחת המצרית ביטלה את הביקורה בעזה עד להודעה חדשה.

*- טרור הבלונים והתחממות בדרום – סיכום יומי :

• צה״ל תקף מספר יעדי טרור בסמוך לשעה 23:00 בליל אמש (שישי) בתגובה להפרחות בלוני התבערה והנפץ , התקיפה הייתה נרחבת יחסית כתגובה לבלונים והיו נפגעים , גם לאחר התקיפה הפרחות בלוני התבערה והנפץ נמשכו.

• לפחות 27 שריפות פרצו היום כתוצאה מבלוני תבערה בשטח עוטף עזה – רובן במועצה אזורית אשכול.

• יחידת התיזוז הלילי חוזרת הלילה לפעילות בשעה 22:00 על גדר המערכת ברצועת עזה. (קרדיט: 🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- אחרי כמה חודשים של הפסקה , חוזרת פעילות ההרעשה הלילית של תושבי עזה . בשעה זו כבר נאספים מפירי סדר , ואנו כנראה נתחיל לשמוע קולות נפץ שיימשכו במשך כמה שעות . צה"ל ערוך , ויגיב במידת הצורך . כרגע אין הנחיות מיוחדות . בנוסף , יש לקחת בחשבון כי ייתכן וגם הלילה תהיה תגובה של צה"ל לבלוני התבערה , כפי שהיה בלילות האחרונים . ( צוות הביטחון – *ביטחון נחל עוז* )

*- יחידת התיזוז הלילית בעזה החלה להתכנס ליד גדר הגבול עם ישראל . כרגע יש דיווחים כי התאספו שם כבר כ-100 איש אך ההפגנות טרם החלו . ולא ברור אם יחלו בכלל .

*- דיווח ערבי על ירי צלפים לעבר מתקרבים לגדר בגזרת סופה לא ידוע על נפגעים.

תמונה

*- היום נערכו הפגנות מול משרדי הביטוח הלאומי במספר ערים ברחבי המדינה כולל איספהאן, משהד ותבריז. בכל הפגנה השתתפו עשרות איראנים. המפגינים – פנסיונרים איראנים – מוחים על הפגיעה בזכויותיהם והעיכוב בתשלומים המגיעים להם. הפנסיונרים הם בתחתית סולם הדאגות של משטר האייתולות ולכן מרביתם חיים בתנאים מחפירים. "הביטוח הלאומי" באיראן נמצא במצב פיננסי קשה ומתקשה לעמוד בתשלומים עקב החובות הכבדים. ההפגנות של היום מצטרפות לשביתות הפועלים הנמשכות בתעשיית הנפט האיראנית ובעוד ענפי ייצור. יצוין כי לפי סטטיסטיקה שפורסמה מחוץ לאיראן בחודש שעבר נרשמו כ-240 הפגנות נגד השלטון על רקע כלכלי. (קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין)

*- מטען חבלה שמטרתו שיירה שנשאה ציוד לכוחות ארה"ב בין בצרה לדה קר.
מטען חבלה שכוון לשיירה הנושאת ציוד לכוחות ארה"ב בין בצרה לדה-קר. שיירה שנושאת ציוד לכוחות ארה"ב הותקפה, היום, יום שבת, עם מטען חבלה בכביש המקשר בין נפתות דה-קר ובצרה.
גורם ביטחוני ממשלתי במחוזות דה-קר אמר בהצהרה שפורסמה לפני זמן קצר כי מטען החבלה התפוצץ על שיירה שנשאה ציוד השייך לכוחות ארה"ב בזמן שהיא עוברת ליד (אל-בתא) בכביש המהיר בין בצרה לדה קאר, ללא פרטים נוספים על האבידות שנגרמו בעקבות הפיצוץ.

*-מועצת הביטחון של האו"ם דוחה את בקשת ארה'ב על הארכת אמברגו הנשק לאיראן.

ארה"ב נכשלה במועצת הביטחון בניסיון להעברת ההחלטה להארכת האמברגו על איראן. רוסיה וסין התנגדו נחרצות להחלטה, אך לא היו צריכות להשתמש בווטו שלהם.

*- סגן יו"ר הפרלמנט האיראני לשעבר, עלי מוטהארי: "יש להאשים את איראן בהסכם בין אבו דאבי לתל אביב, ולא לבוגדים באבו דאבי. איראן הפחידה את הערבים ודחפה אותם לחיבוק תל אביב."

*- חסן רוחאני שולח אזהרה חמורה לאיחוד האמירויות : "אנו מזהירים אותם מפני הבאת ישראל לאזור. אם זה יקרה זה יהיה סיפור אחר והם יטופלו בדרך אחרת. "

*- ‏הפיצוץ במתקן הצנטריפוגות המתקדמות בנטנז לא השבית את פעילות איראן בתחום, שיורדת מתחת לקרקע תוך הרחבת ההפרה של הסכם הגרעין. לידי בלומברג הגיע מסמך של סבא"א לפיו איראן מעבירה צנטריפוגות מתקדמות אל אולם חדש (Hall B) במתקן ההעשרה התת קרקעי המרכזי בנטנז. (קרדיט: אודי אבנטל)

*- פיצוץ ושריפה באקדמיה לאמנויות בטהראן ברחוב נצרי ליד אוניברסיטת טהראן.

*-חיזבאללה מכחיש את הפיצוץ שנגרם ממחסן תחמושת שלו שנמצא בנמל בזמן הפיצוץ בביירות למרות שנמצאו הוכחות חדשות לכך.

 

כתיבת תגובה