מבזקי חדשות ליום 15-8-2020. מתעדכן

*- וושינגטון מאשרת, כי תפסה משלוחים של נפט איראני, על ארבע מיכליות שהובילו אותו לוונצואלה.

*- פיקוד הצבא הלבנוני מודיע כי *ספינת קרב ישראלית* ירתה מספר צרורות לעבר המים הטריטוריאליים של לבנון.

לא נמסר על נפגעים. בנוסף מודיע הפיקוד כי לפני שעה וחצי (15:45) הפרה ספינת הקרב את קו הגבול הימי וחדרה לשטח לבנון למרחק של 130 מטר למשך 3 דקות. לא נמסרו עוד פרטים. (קרדיט: *301 העולם הערבי* )

*- דובאי – פיצוצים ושריפת ענק משתוללת בדקות אלו גם בשדה תעופה  וגם בשוק הראשי – לא ידוע סיבה כנראה פיגוע.

*- טורקיה – הנשיא ארדואן אמר כי ארצו עשויה לנתק את היחסים עם האמירויות לאחר ההודעה על הסכם שלום צפוי עם ישראל .

*- שר החוץ הטורקי מאשים את צרפת שהתנהגות בריונית במזרח הים התיכון . הוא כנראה מבין משהו בבריונות.

*- צבא עירק מכריז על מעצרם של 31 בני לאום סורי, בעת שניסו לעבור מאזור אל-ראקה לשטח עירק עם 140 מטעני נפץ מסוג TNT.

תמונה

*- עיתון אלאח'באר – חזבאללה מאיים על מנהיג הדרוזים בלבנון וליד ג'נבלאט : "אתה משחק באש".

הגיע לידי ערוצי התקשורת, דרך שגרירויות סעודיה וארה"ב, מפות מפורטות בהם מסומנים מקומות עם מצבורי הנשק של חיזבאללה הנמצאים בתוך מרתפים בבתים אזרחים מפוזרים בכל ביירות.

توزيع خرائط لمخازن مزعومة للمقاومة: جنبلاط يحضّر لـ5 أيار جديد

*-שרת ההגנה הצרפתית – אהיה בנמל ביירות בעוד זמן קצר לקבל פני נושאת המסוקים הצרפתית האמורה להיכנס . האנייה הצרפתית תגיע יחד עם כ-700 חיילי לגיון הזרים הצרפתי שיאבטחו את שהיית כלי השייט בביירות . הבאת מספר כה רב של חלאות אנושיות מהסוג הגרוע ביותר, אלו המתגייסים ללגיון הזרים , מעורר תערומת קשה ברשתות החברתיות בלבנון השואלות למה מביאים רוצחים ואנשים ופסיכופטים לאדמת לבנון כאילו אין לנו מספיק משלנו ? הצרפתים כנראה ינסו להדק את הבקרה על אנשים אלו כדי שלא יפשלו ויגרמו יותר נזק מתועלת .

*- פעילים משיקים hashtag ששמו – # Mosul_ נחנקת , מכיוון שהנפה סובלת מהגידול במקרי ההידבקות בקורונה וממחסור במכלי חמצן לחולים, בנוסף לשירות הרפואי הגרוע והרס התשתיות, וכל זה בגלל ממשלת הבובות והמיליציות האיראניות ששולטות על משאבי עיראק.

*- גורם ישראלי: בחריין תהיה הבאה בתור לחתום על הסכם שלום עם ישראל.
הגורם ישראלי אמר ביום חמישי, כי מדינת בחריין צפויה לחתום על הסכם שלום עם ישראל, בעתיד הקרוב, בעקבות ההכרזה על הסכם השלום בין תל אביב לאבו דאבי.
ערוץ "קאן 11" העברי ציטט את הבכיר, שהעדיף שלא יפרסמו שמו, באומרו כי "בחריין צפויה להיות המדינה הבאה שתחתום על יחסים רשמיים עם ישראל" מבלי לציין זמן לחתימה.
עם סיום חתימת ההסכם, איחוד האמירויות הערביות תהיה המדינה הערבית השלישית, שתחתום על הסכם שלום עם ישראל, אחרי מצרים וירדן.

*- ארה"ב מחרימה 4 מכליות דלק איראניות, שהיו בדרכן לוונצואלה,
וול סטריט ג'ורנל, שציטט בכירים בארה"ב, חשף כי ממשלו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, החרימו בפעם הראשונה, 4 מכליות עמוסות בדלק איראני, שנשלחו לוונצואלה, וזאת בשל הפרת הסנקציות, כחלק מהעצמת קמפיין הלחץ המקסימלי על טהראן.

*- מקורות מטעם – שגריר איראן בונצואלה אומר כי האניות שארה"ב עצרה אינן איראניות . לאמור – אכן נעצרו מכליות מלאות נפט שהגיעו מאיראן אך הספינות עצמן לא איראניות – מה שמאפשר לאיראן להתכחש אבל לא ניתן להתכחש לסיפור כולו . אני מעריך כי גם במקרה הזה האיראנים ינסו להגיב כך שהאמריקאים יבינו שזאת תגובה לפעולה האמריקאית אך ללא טביעות אצבע איראניות.

*- וושינגטון מאשרת, כי תפסה משלוחים של נפט איראני, על ארבע מיכליות שהובילו אותו לוונצואלה.

כתיבת תגובה