השלום עם האמירויות-לא כצעקתה! תגובות

*- השלום עם איחוד האמירויות איננו אירוע היסטורי  בשל כמה סיבות:
1. כבר היו לנו יחסים רשמיים עם קטר, ויחסים אלו נקטעו בשנת 2000. דבר זהה עלול לקרות גם לשלום עם איחוד האמירויות.
2. אסור בתכלית האיסור לשלם במטבע קשה עבור נייר שכתוב עליו "שלום". החלת הריבונות היא נכס אסטרטגי לישראל ואסור לבטלו תמורת נייר.
3. השלום הזה הוא בהקשר איראני, לא פלסטיני ולכן אין להכניס את הסיפור הפלסטיני למשוואה.
4. בגין עשה טעות היסטורית כשקשר את השלום עם מצרים להסכם על אוטונומיה פלסטינית, ואת הפירות הבאושים של הטעות הזו אנחנו אוכלים עד היום.

קרדיט : ד"ר מרדכי קדר 

יום היסטורי: הסכם שלום בין ישראל לאיחוד האמירויות

*- הפרשן הצבאי של האתר מעיר ברקע הידיעה כי " איחוד האמירויות הערביות הוא הביטוי הפוליטי של המצב החברתי הבסיסי, המוכר, הידוע, המקובל והלגיטימי בכל רחבי המזרח התיכון, הלא הוא רעיון האמירות. הוא ישים כמעט לכל חברה ערבית (להוציא את מצרים ותוניסיה) והוא חייב להיות בבסיס הפתרון של הבעיה הישראלית-פלסטינית, פתרון האמירויות הפלסטיניות. כשהמדינה המזרח תיכונית המודרנית, שנבנתה על בסיס פסוודו-מערבי, הופכת להיות סיפור כישלון, אין שום אפשרות אלא לפנות אל הסיפור המצליח באזור ולהקים את שמונה האמירויות הפלסטיניות שיש להן כל הסיכויים להיות יציבות, מאורגנות, לגיטימיות ושוחרות שלום, בדיוק כמו איחוד האמירויות הערביות במפרץ.

אז התחלנו עם המקור של מודל האמירויות… " .

*-  הסכם השלום ישראל UAE: התקשורת הישראלית מדווחת בהרחבה על חתימת הסכם שלום בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות UAE. איחוד נסיכויות במפרת הפרסי, אשר קבלו עצמאות מבריטניה בשנת 1971. העיתון המרכזי במדינה בשפה הערבית "האמירויות היום", מציג את הדיווח על ההסכם בסיפורו הראשי היום וממתג את ההסכם ברוח שונה במעט: "הסכם אמריקני, אמירותי וישראלי, להפסקת הסיפוח של ישראל את האדמות הפלשתיניות". העיתון מדווח כי "הוד מעלתו נסיך הכתר, שייח' מוחמד בן זייד אל נהיאן, נסיך הכתר של אבו-דאבי וסגן מפקד כוחות הצבא, אמר כי הושג הסכם עם הנשיא האמריקני, דונאלד טראמפ וראש-ממשלת ישראל, בנימין נתניהו". וכי "מה שאחרים לא הצליחו להשיג, איחוד האמירויות יכלו להשיג".
מבחינה הצהרתית מיתוג ההסכם הפומבי שונה מזה של ישראל והוא מתמקד בהסכם הפסקת הסיפוח כהישג. זה מרכז הנושא. עם זאת, יש לזכור כי צריך אומץ מדיני רב להציג פומבית מערכת יחסים ענפה וממוסדת עם ישראל. לכן, הדרך לעשות זאת ולהעביר את המסר לאזרחי איחוד האמירויות, בד בבד עם כלל העולם הערבי, שעדיין מחרים את ישראל, היא דרך מיתוג הישג לעולם הערבי יותר מאשר שלום ונורמאליזציה עם ישראל. (קרדיט: ברק)

*- הנשיא א-סיסי: "עקבתי ברוב עניין והערכה אחר ההודעה המשותפת המשולשת של ארה"ב, מדינת איחוד האמירויות האחות וישראל בדבר ההסכם לעצירת הסיפוח הישראלי של האדמות הפלסטיניות והצעדים להשכנת שלום במזה"ת. כמו כן אני מוקיר את מאמציהם של האחראים להסכם, אשר נועד להביא לשגשוג וליציבות באזורנו".

תמונה

כתיבת תגובה