דיווח: צרפת במו"מ חשאי עם החיזבאללה ואיראן להסדר פוליטי חדש בלבנון

מיד לאחר הפיצוץ הגדול בנמל ביירות והנזק האדיר שנגרם בעקבותיו ברחבי ביירות בכלל ובאזורים הסמוכים לנמל בפרט , הגיע נשיא צרפת מקרון – לביקור בהול באזור האסון תוך פיזור האשמות כבדות כנגד ראשי המשטר בלבנון שלדבריו אשמים במחדליהם במה שקרה לעיר.

הנשיא מקרון גם הבטיח לאנשים ברחוב כי צרפת לא תעזוב את לבנון ותסייע להם ישירות תוך עקיפת השלטון מחשש שהשחיתות שפשתה בכל דרגי השלטון תגנוב את הסיוע החיצוני למטרותיהם הפרטיות.

אמנם הביקורת הצרפתית על הצדדים המעורבים בניהול לבנון היא קשה אך היא עדיין לא הביאה אותה להכריז על ארגון החיזבאללה כארגון טרור כמו שעשו רוב מדינות אירופה בלחץ אמריקאי.

ככל הנראה יש דברים בגו.

מקורות סורים טוענים כי נודע להם על משא ומתן חשאי שנערך בימים האחרונים , לאחר הפיצוץ בביירות , בין החיזבאללה,עושה דברה של איראן , וצרפת.

אם חדשות אלה נכונות, נראה כי העניינים בלבנון פונים להסדר צרפתי-איראני, כפי שעשתה איראן בעיראק עם ארה"ב, ובסוריה עם רוסיה.

מעצמות בינלאומיות מראות נטייה ברורה, במיוחד משטרים דמוקרטיים, לאפשר השפעה איראנית במזרח התיכון למנוע כל השפעה אחרת של מעצמות מקומיות ,כמו סונים, או מעצמות אזוריות כמו טורקיה וסעודיה.

ראוי לציין שלפני שאיראן הייתה מוכנה להשתלט על הנושא הלבנוני ,  היה הסכם אמריקני עם חאפז אל-אסד , תוך הסכמה בינלאומית, שיאפשר לו לשלוט באופן מלא בלבנון בתמורה להפסקת אש מלאה עם ישראל, ובהמשך הצטרפה צרפת להסכם ולחצה על שחקניה בלבנון להיכנס להסכם טאיף, בעוד סעודיה וחרירי נכנסו להסכם טייף בהוראת ארה"ב.

לאחר ההתנקשות בראש ממשלת לבנון – אלחרירי, כוחות סוריה יצאו מלבנון, ובכך איפשרו לאיראן להשתלט באופן מלא על לבנון ואחר כך על סוריה.

אחרי ביקורו של הנשיא מקרון בביירות וחזרתו לארצו התקשר אליו ראש ממשלת ישראל-נתניהו וככל הנראה לחץ עליו שלא להפקיר את האינטרס הישראלי במגעים של צרפת עם החיזבאללה ואיראן. שליטה צרפתית, אפילו לא מוחלטת, על השחקנים המרכזיים בלבנון, יכולה להביא לרגיעה בין ישראל לאיראן וכוחות הפרוקסי שלה מהחיזבאללה, או לפחות לגרום לכך שימנעו פתיחת מעשי איבה בין הצדדים במקרים של אי הבנת צד אחד את צעדי משנהו . תמיד צרפת תוכל להבהיר לצדדים את המציאות לאמיתה ותמנע קרבנות מיותרים.

PM to French president: Hezbollah must remove weapons from ...

כתיבת תגובה