דיווחים לא מאושרים: טורקיה הפעילה את 2 סוללות האס-400 מחשש להפתעות

האנליסט הפוליטי והיועץ לענייני ביטחון – הד"ר עלי באקיר טוען כי על פי דיווחים לא מאושרים עדיין , צבא טורקיה הפעיל בימים האחרונים את 2 מערכות טילי הנ"מ החדישים , ה-אס 400 , שנמסרו לה לאחרונה ע"י תעשיית הנשק הרוסית.

הפעלתן הדחופה של הסוללות, שעד לאחרונה עשתה טורקיה הכל כדי לעכב את הפעלתן , באה , על פי מומחים , מחשש להפתעות מכיוון חיל האוויר המצרי וכן להפתעות מכיוון חיל האוויר היווני , לאור המתיחות הקשה שהחלה בימים האחרונים בין טורקיה ליוון בעקבות התחלת חיפושי הנפט של אניות טורקיות במים הטריטוריאליים של יוון .

יוון איימה כי תגן על שטחה ולא תרתע מלהתעמת עם הטורקים.

מצרים,כזכור חתמה על הסכם הגנה עם יוון , ולאור ההתגרויות הטורקיות במצרים מכיוון לוב , והאיום של נשיא מצרים , א-סיסי , כי צבאו יפעל לסילוק הכוחות הטורקיים אם הם יחצו קווים אדומים על אדמת לוב לכיוון מצרים.

החשש הטורקי הוא כי אם יחלו התנגשויות בין צבאות טורקיה ויוון , מצרים תחוש לעזרתה של יוון כפי שהוסכם בהסכם ההגנה בין 2 המדינות.

מומחים טענו ברשתות החברתיות כי הפעלת סוללות האס-400 הרוסיות על ידי צבא טורקיה "משחקת" לידי ישראל בכך שהם מאפשרים לה לבחון ולכייל את מערכות מטוסי החמקן שלה, האפ-35 , ולנסות לגלות אם אכן המכ"מים של מערכות אלו אכן יודעים לגלות ולהתריע מפני התקרבות מטוסי החמקן מתוצרת ארה"ב , כפי שרוסיה טוענת זה מכבר . כמו כן הפעלת המערכות הטורקיות והמעקב הישראלי אחרי פעילותו יאפשרו לה ללמוד היטב את היתרונות ואת החסרונות של מערכות אלו לקראת עימות עתידי איתם במקרה ורוסיה תמכור מערכות אלו גם למצרים או לאיראן או לכל מדינה שיש פוטיציאל לעימות צבאי איתה בעתיד.

מקורות יודעי דבר במצרים דחו דיווח זה באומרם שצריך יותר מדיווחים לא מאושרים כדי לקבוע אם אכן טורקיה הפעילה מבצעית סוללות אלו.

תמונה

 

כתיבת תגובה