מבזקי חדשות ליום 12-8-2020. מתעדכן

*- משחקי כוח גלובליים הרסניים עלולים לפוצץ את כל המזרח התיכון .

בעוד ביירות מבכה את מתיה לאחר הפיצוץ שזעזע בשבוע שעבר את לבנון כולה, "התערבות זרה" שתכנס לאזור עלולה לגרום לכאוס בלתי נמנע. בעוד בביירות מנסים לאסוף את השברים, העניינים עלולים לצאת משליטה .צפו לפיצוצים נוספים. taipeitimes

*- עובד נמל הצהיר כי במחסן 12 היו 30-40 שקים של זיקוקים שהוחרמו בסביבות 2009-10.

*- דו"ח ראשוני על הממצאים והסיבות שגרמו לפיצוץ בעיר ביירות נמסר על ידי ראש הביטחון הכללי האלוף עבאס איברהים, ליו"ר נביל בארי ולראש הממשלה חסן דיאב .טרם פורסמו פרטים אודותיו.

*- עיראק: לפני זמן קצר נורו 3 רקטות לעבר השגרירות האמריקאית בקו הירוק בבגדד.

*- טורקיה תקפה לפני כשעה את הכורדים בצפון עיראק אבל פגעה בטעות בעמדה של הצבא העיראקי והרגה קצין ועוד ארבעה חיילים עיראקים.

*- האירוניה במיטבה: נתניהו לא משתלט על הבלונים, ומצטלם מאחורי F-16 .

*- השריפות ממשיכות בעוטף עזה, ובלון נפץ נופל סמוך לחברון.
בלון ששוגר מעזה, נפל 70 ק"מ בין חברון לערד.
שריפות פרצו הבוקר, יום שלישי, במספר אזורים בעוטף רצועת עזה, כתוצאה מנפילת בלוני תבערה.
בערוץ 7 נמסר כי השריפות פרצו באזורים חקלאיים בקיבוץ ארז ובאזור אור הנר, כתוצאה מנפילת בלוני תבערה, ויחידות הכיבוי פועלות לכיבוין.
ראוי לציין כי למעלה משלושים שריפות, פרצו אתמול בעוטף, כתוצאה משיגור בלוני תבערה ונפץ מרצועת עזה, וכתוצאה מכך החליטה ישראל היום לסגור את מעבר כרם שלום בדרום רצועת עזה, כך על פי העיתון "ידיעות אחרונות".
ההסלמה בגבולות רצועת עזה הגיעה, לאחר שישראל התנערה מההבנות, שהבטיחו לרצועת עזה, אי היכולת לספק שיפורים במצב ההומניטארי והכלכלי והידוק ההגבלות על הרצועה.

*- חוצפה איראנית אומרת כי על חברות הביטוח האירופיות לשלם פיצוי עבור מטוס אוקראיני שהופל.

*- משמר החופים הטורקי דיווח, כי 3 בני אדם נפצעו, בהתקפה של הצי היווני, על סירה אזרחית טורקית.

*- מזכ"ל החיזבאללה לשעבר – טופיילי יוצא נגד נסראללה וטוען מי שגרם להרס של לבנון זה נסראללה שעושה דברה של איראן הוא טוען איך הדרך לירושלים עוברת דרך סוריה? בני לבנון נהרגים בסוריה . חיזבאללה מקריב את השיעים בלבנון כדי לרצות את איראן".

*- מקורות בתקשורת: שיירה אמריקאית הותקפה במחוז טאג'י, צפונית לבירה בגדאד זה גורם למבוכה לפני ביקורו של אל-קאזמי בוושינגטון …

*- ‏היום בשעות הבוקר, ביצעו כוחות צה"ל פעילות מבצעית באמצעות טנקים במובלעת בגבול לבנון. הפעילות התקיימה באזור יפתח וכללה פטרול, סריקות ופעולות איסוף של כוחות שריון וחי״ר. הפעילות התקיימה בשטח מדינת ישראל ובתיאום עם הגורמים הרלוונטים.

תמונה

*- אהוד יערי: מקור בכיר: הרשות הפלסטינית חידשה את הקשרים הביטחוניים עם ארה״ב אחרי הבטחה שלא יהיה סיפוח.

*- בכיר בג'יהאד האיסלאמי, דווד שיהאב;

״סגירת מעברים מסחריים, מניעת כניסת חומרי בניין והצעדים להידוק המצור שהטילה ישראל, הם מדיניות אגרסיבית שלא תפר את רוח האיתנות של הפלסטינים ולא תגביל את נחישות העם הפלסטיני״

״המצור אינו ייעודנו ולעולם לא יאפשר את המצור להפוך למציאות שנכפתה על עזה״

״עזה הגאה, עם כל כוח הרצון שלה, לא תיכנע תחת השפעת המצור והתוקפנות הישראלית״

״על העולם כולו להבין כי העם הפלסטיני יכול להפוך את השולחן לנוכח המצב הקיים בעזה ממצור ותוקפנות ישראל, אנו לא נשב בחיבוק ידיים אם עמנו לא יקבל את זכויותיו – הסרת המצור ושחרור האסירים״

*- סכום הכסף שנגנב מעיראק בין השנים 2003-2016 מוערך בכ -500 מיליארד דולר, לפי כמה מקורות עיראקיים.

*- בעקבות האופנסיבה של צבא סוריה נגד המורדים באידליב החישה טורקיה יחידות קומנדו מצבאה כדי להרתיע את הצבא הסורי . מתקרבים לעימות חם….

*- " אמש התקיימה פגישה בטהרן, בין נסראללה לבין בתו של קאסם סולימני".

*- הלירה הטורקית ממשיכה להתרסק. בעקבות אינפלציה של 12% לשנה וידיעות על ירידה ברזרבות המט"ח של המדינה, הלירה צוללת ל 7.30 לירות לדולר.  רק שתבינו- ב2016 השער היה 2.83 לירות טורקיות לדולר.

*- ראש הק.ג.ב – "סיכלנו ניסיון חיסול של מנהיגת האופוזיציה בבאלרוס."

*-ההפצצה הטורקית בשטחים העיראקיים, גבתה את חייהם של שני הבכירים, תא"ל צובאייר חלי, מפקד פוג' 3, ותא"ל מוחמד רשיד, מפקד חטיבה 2, וגם פצועים היו בתקיפה.

 

 

 

 

כתיבת תגובה