מבזקי חדשות ליום 10-8-2020. מתעדכן

*- שרת ההסברה, מנאל עבד אל סמאד נג'ד, הודיעה היום (ראשון) על פרישתה מהממשלה בגלל תפקוד לקוי של ממשלת לבנון, בזמן הקריטי הנוכחי. "אני מתנצלת בפני הלבנונים מכיוון שלא יכולנו לעמוד בשאיפותיכם. השינוי המיוחל לו העם מקוה נותר עמוק בערפל, ומכיוון שהמציאות לא תואמת את היעדים שלנו,  ובעקבות אסון ביירות, אני מגישה את התפטרותי מהממשלה".

*- רוסיה באזהרה חריפה על ההתקפה האווירית של ישראל בדרום סוריה

רוסיה מגנה בחריפות את התקיפה האווירית של ישראל על נכסים צבאיים בדרום סוריה.

מחלקת ההסברה והתקשורת במשרד החוץ הרוסי בפרסום הודעה לעיתונות, בה היא הזהירה את ישראל שלא לחזור על מהלך שכזה שעלול לגרום לתוצאות חמורות בכל המזרח התיכון. מקור: פיונגיאנג טיימס 

*- רצועת עזה- תהליך בניית מתחם הבידוד במרכז ברצועה נכנס לישורת האחרונה. חדי העין יוכלו להבחין כי כל יחידת בידוד מצויידת במזגן מבית 'טורנדו'.

*- נזקי פיצוץ ביירות ממופים על ידי נאס"א באמצעות נתוני לוויין .

On the map, dark red pixels – like those present at and around the Port of Beirut – represent the most severe damage. Areas in orange are moderately damaged and areas in yellow are likely to have sustained somewhat less damage. Each colored pixel represents an area of 33 yards.

*-  טייסת ה״אדיר״ השנייה  בחיל האוויר הישראלי הוכרזה כמבצעית.

*- שגריר צרפת בלבנון: צרפת משתתפת בחקירת הפיצוץ בנמל.

*- צריך לשים לב הלילה לארגון "צבא האיסלם" (ג'ייש אל-אסלאם) הפועל בסברה מתוך מרכז רצועת עזה שיוצא בהצהרה כי אנשיו הם אלו האחראיים להפרחת בלוני הנפץ לעבר ישובי העוטף ביממה האחרונה.

הארגון שנחשב לקיצוני ביותר, מסונף לאלקעידה וכמעט שאינו מקיים קשרים עם החמאס לאחר שהאחרון התנגד לחלק מפעולותיו בתקופה האחרונה. הלילה במרשתת מצוין גם כי הארגון מחזיק באמתחתו טילים ארוכי טווח. (קרדיט : יוסי אליעזר 301 העולם הערבי)

*- ארה"ב שולחת שלושה מטוסי מטען גדולים עם ציוד ללבנון.

*- מרכז המחקר NUsoor פרסם ב -1 באוגוסט 2020 מפה של כוחות ובסיסים איראניים בלבד בסוריה, ולא מיליציות איראניות. לפי המפה, איראן הקימה 37 מאחזים בדרעה, 22 בדמשק ובאזור הכפרי שלה, ו -15 בחלב. על פי המפה, איראן הקימה 125 מאחזים לאנשיה ב -10 מחוזות בסך הכל.
כיום, איראן, רוסיה, אחרי ארצות הברית וטורקיה נחשבת כאחד הכוחות הצבאיים הגדולים בסוריה. הכוחות האיראניים נותרים בערים אחרי הכרזת הפסקת האש בצפון מערב סוריה ונחשבים לתומכים העיקריים של כוחות המשטר הסורי בפעילות קרקעית. מנגד, נוכחות איראן בסוריה מהווה איום על מדיניות הביטחון הלאומי של ישראל.

*- סכנת ביירות בבושהר – קריאה ברשתות החברתיות באיראן לנציגים לאומיים ומחוזיים לנקוט בצעדים להסרת מחסן הנפט מתוך העיר בושהר.

*- מזל"ט של הצבא המצרי הופל  ע"י אנשי דאעש ליד ביר אלעבד שבצפון סיני .

*- נדים ג'ומאייל: אין שלטון ואין ממשלה יש שליטה של בן אדם אחד מחיזבאללה ואם הוא לא יתפרק מנשקו לא תהיה מדינה.

 

כתיבת תגובה