בתו של רפסנג'ני מזהירה מפני קריסת איראן וקוראת לחידוש הקשרים עם ארה"ב

הביקורת על המשטר האיראני אינה רק חיצונית, אלא מתפתחת בהדרגה גם חזית אופוזיציה פנימית, בעיקר מצד הרפורמיסטים.

בין הבולטים שבהם היא פאיזה רפסנג'אני, בתו של נשיא איראן לשעבר עלי אכבר האשמי רפסנג'אני, שהיא הבעלים של מגזין הנשים הראשון ברפובליקה האסלאמית, הנקרא "נשים".

היא הייתה חברה בפרלמנט האיראני במשך תקופה מסוימת, ובשנת 2011 נידונה לשישה חודשי מאסר בפועל ו -5 שנים שלילת פעילויות פוליטיות, תרבותיות ועיתונות.

בהצהרה חדשה אמרה פאיזה האשמי: "איראן עוברת מצב של " התמוטטות כלכלית, פוליטית ותרבותית. "

בהודעתה ל-"חדשות האינסטגרם ", האשמי דימתה את הרשויות האיראניות למסמר שנשאר על כנו ללא תנועה. ואם לא יקרה כלום במדינה, היא אמרה, זה בגלל שאנשים לא רוצים להפיל, כי " אלו שניסו הצטערו ".

דבריה של האשמי הגיעו לאחר שבנובמבר האחרון היו הפגנות מאסיביות שלא היו כמותן  40 שנה באיראן, וסוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי כ-1,500 מפגינים נהרגו על ידי כוחות הביטחון האיראניים באותן הפגנות.

"הרשויות מרמות את האיראנים" – 

פייזה האשמי הדגישה כי אם המצב הנוכחי יימשך, אין הצדקה להשתתף בבחירות הקרובות לנשיאות, והוסיפה כי  "ההצבעה תהיה  למעשה תמכיה בתנאים הרעים הנוכחיים שיאפשר לשלטונות להמשיך במלאכת הרמייה ולהמשיך במדיניות השגויה שלהם."

מו"מ ישיר עם אמריקה

בנושא דיאלוג ישיר עם אמריקה ואיך לצאת מהמשברים הנוכחיים, במיוחד ביחס למערכת היחסים עם אמריקה, אמרה פייזה האשמי כי "הדיאלוג העקיף בין איראן לארצות הברית הלך לכיוון אחר. שני הצדדים מזינים את המשחק המגוחך הזה. אם הייתי בין מקבלי ההחלטות, הייתי מאשרת את  פתיחת השגרירות האמריקאית בטהראן, כמו גם את השגרירות האיראנית בוושינגטון, ללא כל משא ומתן.

فائزة رفسنجاني

 

כתיבת תגובה