מבזקי חדשות ליום 4-8-20 . מתעדכן

*- נתניהו על התקיפה בסוריה: פגענו בחוליה, ועכשיו פגענו גם במשלחים – נעשה מה שצריך כדי להגן על עצמנו‎.

*- קידום מכירות מדהים- חברת התעופה המעולה של האמירויות שבמפרץ מבטיחה לכל נוסע שיטוס עימה וימות מקורונה – הלווייה בחינם על חשבונם.

*- המרכז הסורי לזכויות אדם :  כ-15 לוחמים מהמיליציות העיראקיות הפועלים בסוריה נהרגו מהתקיפה האווירית נגד יעדי המיליציות הפרו-איראניות באלבוכמאל.

*- המיליציות האיראניות מונעות כניסת כוחות צבא סוריה לאזור אלבוכמאל בגלל הגניבות הנרחבות שהם עושים בכל מקום שהם מגיעים אליו.

תמונה

*- מזרח הים התיכון: צרפת שואפת לחזק את קשריה הצבאיים והכלכליים עם קפריסין, וכעת היא מנהלת משא ומתן לבניית בסיס צבאי צרפתי בעיר לימסול.

*- איראן: שריפה גדולה פרצה בתחנת הכוח המשולבת של שאהיד בכרי בסמנן. כבאים נלחמים באש. גורמים לתאונה יוכרזו על ידי מומחים.

*- איראן – תערוכת סולימאני נפתחת בטהראן בהשתתפות קאני מחליפו. זה כלל פסל שעווה בסדר גודל אמיתי של סולימאני, והישגיו בתימן ובעירק. הביטוי "ירושלים משלנו". לא פורסמו תמונות בתערוכה על הישגיו של סולימאני בלבנון ובסוריה.

בכירי הכוחות המזויינים באיראן הגיעו לחנוך מוזיאון לזכרו של סלימאני עם בובות שעווה בדמותו ובדמות נסראללה.

*-לפי מרכז המעקב הסורי (גורם אפוזיצונרי לממשל הסורי הפועל מלונדון) במאה הימים האחרונים (טווח זמן של סוף חודש אפריל עד היום) מדינת ישראל ביצעה 20 תקיפות בשמונה אזורים שונים בסוריה על מטרות ויעדים של מיליציות איראניות , 102 פעילי מליציות איראניות ושל הצבא הסורי נהרגו בתקיפות.

אזורי התקיפות :

• מחוז חמה : 2 תקיפות

• מחוז חומס : 3 תקיפות

• מחוז דמשק : 2 תקיפות

• מחוז קוניטרה : 2 תקיפות

• מחוז חלב : תקיפה אחת

• מחוז דרעא : תקיפה אחת

לכל המטרות שהותקפו נגרם נזק רב ורובם הושמדו (מחסני אמל״ח , עמדות של הצבא הסורי וסוללות נ״מ) (ערוץ עולם החדשות)

*- אנליסטית צבאית אומרת, אני מאמינה, שאתמול מיליציה של חיזבאללה, היא ששלחה ארבעה מאנשיה הסוריים, להטמין מטען חבלה בגבול סוריה-ישראל, במטרה להגיב על הרג אחד מחבריה בתקיפה ישראלית בסוריה.

*- דווח על שריפה מתמשכת בשדה התעופה מיסרטה שבלוב: השריפה ממוקמת בטרמינל הראשי. זה לא התחיל על ידי התקפה אווירית.

*- מותו של בכיר מהחיזבאללה מאזור מרכז בקעא (חאדר זוויטר) במחלה סופנית, על פי טענות בכירים בחיזבאללה, ולא מות קדושים (של אלו שנופלים בקרבות) כפי שהם טוענים בדרך כלל. בהלוויתו לוחמי החיזבאללה ירו אש כבדה באוויר מה שגרם לפאניקה בקרב תושבי המקום.

*- איראן העניקה ל- "עלי כיאלי" המבוקש על ידי טורקיה, עיטור הכבוד להגנתו על משטר אסד.

*- טורקיה עורכת תרגילים צבאיים ימיים עם ספרד בים האגאי, בהשתתפות פריגטות טורקיות וספרדיות וסירות תקיפה.

*- נראה כי צבא מצרים  אינו מסוגל לפתור את נושא סיני, מכיוון שמצב השטח שם מתוח יותר, מאז 2012, אז החל צבא מצרים בשורה של פעולות בסיני, באישורה וסיועה של ישראל, אולם הוא כעת פגיע יותר וחשוף יותר למארבים והתקפות, אפילו בתוך בסיסי הצבא שלו.

ישראל עוקבת מקרוב אחר פעולותיו של סיסי בסיני, וסיפקה לסיסי מודיעין וסייעה בתקיפות אוויריות, אך הדבר לא הקל על המצב בסיני, אלא הגדיל את התקפות ארגון דאעש ל -6 פיגועים בממוצע בחודש, במהלכם נהרגו קצינים מצרים בכירים, כולל מפקד חטיבה 134.

א-סיסי ניסה לאחרונה לשכנע את השבטים הבדואים להילחם לצדו נגד דאעש, ואלף מהם למעשה התנדבו, אולם דאעש החל בטקטיקה נגדית שכללה התנקשות בהם ושריפת היבולים החקלאיים שלהם, ולכן נראה כי השבטים אינם מוכנים למלא את תפקיד הצבא המצרי.

ישראל  לא יכולה להיכנס לסיני כדי לעשות את מה שצבא מצרים לא יכול לעשות, ולכן לא נותר דבר לסיסי אלא לשלוח לשם מספר עצום של כוחות מהצבא המצרי, או להביא שכירי חרב מ-"ווגנר"  (מיליציית לוחמים פרטית של בוגרי הצבא הרוסי) לסיני, כדי למנוע את החמרת המצב שם. ( (מכון המחקר הסורי – נורס)
 

כתיבת תגובה