עיתוי התגובה ההרסנית של ישראל נגד לבנון – הערכה

מזה תקופה ארוכה מאיימים בכירי המערכת הביטחונית בישראל,כמעט בכל הזדמנות ותחת כל עץ רענן , כי במידה והחיזבאללה ינסה לפגוע בישראל, אפילו בעוצמה חלשה , ישראל תגיב במתקפה הרסנית על מדינת לבנון ותתקוף מטרות גם לא של החיזבאללה .

לשיאה הגיעה ישראל באיום ,שנשמע כמו ג'ינגל לסרט חדש , " נקבור את החיזבאללה תחת הריסות לבנון " .

אתר חיל-האוויר

אך האם יש דברים בגו ? האם ישראל אכן תתחיל מיד בהרס שיטתי של כל המטרות האסטרטגיות הנמצאות על אדמת לבנון ?

אף נשאלה שאלה בקבוצת נציב בזאת הלשון : עם ההצהרה של גנץ שלבנון תיפגע, עם כל מה שמשתמע מכך,האם בכירי מערכת הביטחון הישראלית חשבו אולי שבמידת תגובה הרסנית שלנו בלבנון אם תבוא, האם ניתן למזער מלכתחילה את הנזק ולפגוע אך ורק בחיזבללה בלבד וככה יהיה ניתן לגייס את הרוב הלבנוני לשתף פעולה איתנו נגדם?

על השאלה הזאת עונה הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט- גיא א. כדלקמן :

זה יתחיל שם כמו בשנת 2006. רק בשלבים מתקדמים ובהתאם לנזקים בארץ תבוא תגובה על תשתיות לבנון. המטרה היא לסיים את המלחמה כשהארגון מובס והפתח לשלום עם לבנון אפשרי.

סה״כ אין לנו סכסוכי שטחים איתם ואת הפלסטינים הם מתעבים גם ככה.
תהיה פגיעה מינימלית במוקדים נוצרים ודרוזים למרות ניסיונות של חיזבאללה למצוא שם נכסים ״חסינים״. במצבים כאלה גם נוצרים מיד ערוצי תקשורת ותיאום מול הפלגים כדי להרגיע ולייצר תשתית לעתיד.
מי שיחטפו קשה ובצדק זה השיעים. כל הכפרים השיעים בדרום לבנון  ובבקעא והשכונות בביירות שהם מעוזים של אמל"ח ,מפקדות ועמדות שהם חלק מבנק מטרות הענק של צה"ל.

 

איך התקפלנו: כל הוויתורים הישראליים בדרך להפסקת האש בלבנון - מדיני ...

כתיבת תגובה