פרשיית הלבנת כספים בהיקף אדיר מתפוצצת בכווית

שיחת היום בעיתונות המפרצית בימים האחרונים היא סביב פרשיית הלבנת כספים שצוברת תאוצה מיום ליום. הפעם אין מדובר בהלבנת כספים על ידי ארגוני טרור או פשע אלא על ידי סלבריטאים ומשפיעני רשת. נכון להיום הרשויות בכווית חוקרות מעורבות של קרוב ל-60 ידוענים והקפיאה חשבונות בנק בשווי של כ-850 מיליון דולר השייכים להם. עם זאת, ההערכה כי זהו רק קצה הקרחון וישנם עוד נכסים רבים בכווית ובחו"ל הקשורה לפרשייה. כמו כן מדווח כי נחקרים קשרים עם סלבריטאים סעודים שהיו בקשרים עסקיים עם עמיתיהם מכווית.

השלטונות בכווית הבהירו כי החקירה נפתחה לאחר שנרשמו הוצאות אדירות של הידוענים הרבה יותר מההכנסות המדווחות וכן אותרו העברות כספים גדולות מחו"ל.

פלטפורמה בשווי 1 מיליארד דולר
אחת ההתפתחויות המעניינות בסיפור נסובה סביב מעורבות חברת "בוטיקאת", פלטפורמה מקוונת למכירת מוצרי יופי. עד הפרשייה זו נחשבה לחברה מצליחה אבל מאז נקשר שמה לפרשה מדווח על ירידה של עשרות אחוזים במכירות.

הרעיון של "בוטיקאת" פשוט – הוא מאפשר לידוענים להקים חנות וירטואלית באמצעותה הם יכולים למכור לקהל הלקוחות מוצרים מומלצים. התפקיד של "בוטיקאת" לטפל בעסקה עצמה מרגע הרכישה ועד רגע האספקה ללקוח. החשד הוא שפלטפורמה זו אפשרה לידוענים להלבין כסף ולכן הוחלט להקפיא את כל חשבונות הבנק שלה. לא מדובר בעניין של מה בכך שכן אחד המשקיעים הגדולים בפלטפורמה הזו הוא בנק בוביאן, אחד הבנקים הגדולים בכווית שהשקיע במיזם 45 מיליון דולר לפני כשנתיים. בימים אלה הייתה "בוטיקאת" בשלב של גיוס עוד כספים בשווי מוערך של כ-1 מיליארד דולר.

יצוין כי חלק מהידוענים מיהרו לפרסם הכחשה ברשתות לכל פעילות בלתי חוקית, אבל התרשמות מהתגובות ברשת מעלה כי הציבור הכוויתי זועם בעיקר על הרשויות והבנקים שאפשרו את העסקאות המפוקפקות.

boutiqaat | it's Dudette

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין

 

כתיבת תגובה