מבזקי חדשות ליום 28-7-20 . מתעדכן

*- ג'ובראן באסיל הלבנוני : אנחנו עומדים מול תוקפנות בלתי פוסקת מצד ישראל. לולי מאזן הכוח של חיזבאללה לא היינו יכולים לדבר על נפט וגז. דעתנו בנושא הגבולות ידועה ולא נוותר על היכולת להגן על לבנון. יש לנו חילוקי דעות לגבי פעילות חיזבאללה בתימן אך אנו מסכימים על פעילותו בלבנון נייטרליות היא חלום לבנוני אך צריך גורמי כוח כדי להגן עליו.

*- חיזבאללה : חיזבאללה מכחיש שהתבצע אירוע ומבטיח כי התגובה על הרג פעילו בסוריה ותגובה עד תבוא , אז לשם מה חגגו בדרום לבנון?

*- עיראק : אתמול נשמעו סדרת פיצוצים בבירת העיראקית בגדד , בבסיס א-סאקר של המיליציה האיראנית אל חשד-א-שעבי. מחסן אמל״ח הותקף , ככל הנראה מדובר בתקיפה של ארה״ב.

*- עיראק: דיווח ראשוני על ירי רקטות לעבר בסיס חיל האוויר אל תאג'י, שבו שוהים כוחות אמריקאים וממוקם צפונית לבגדד , בירת עיראק. לפי הדיווח לפחות 3 רקטות נחתו בבסיס.

עדכון : מקור עיראקי מוסר כי ישנו דיווח על פצועים אמריקאים במתקפת הרקטות על בסיס אל תאג'י הערב.

*- בלוגר ערבי : אנשי צבא ישראלים טוענים, כי חיזבאללה עלול לתקוף הלילה שוב. צה"ל מוכן להדוף זאת. מטוסי הקרב של חיל האוויר הישראלי יתקפו בתוך- לבנון אם חיזבאללה יתקוף הלילה.

תמונה

*- ידלין אומר חיזבאללה נכשל מבצעית, ירצה להביא הישג.

*- הצהרת חיזבאללה: נראה כי מצב הטרור של הצבא הציוני גרם לאויב להיות מתוח.

כל מה שתקשורת האויב טוענת על התסכול והקדושים של חיזבאללה אינו נכון לחלוטין.

לא היו התנגשות וירי של חיזבאללה, אלא רק מצבא ישראל, והתגובה שלנו בהחלט תגיע.

*- דיווח לבנוני – צהל מזרים תגבורות צבאיות גדולות לגבול.

*- בלבנון מתבדחים  שנאסראללה עשה עסקה עם ישראל כדי להקל מעליו את הלחץ האיראני להוציא פיגוע נגד ישראל.

*- מלחמת לבנון השניה – 2006 החיזבאללה מפרסם מצגת אינפוגראף עם אבדותיה של ישראל במלחמה זאת :

*- בנו של נאסראללה טס היום לבגדד בענייני עבודה .

*- העיתונאי יוסי מלמן: ‏ההתנהלות של צה״ל די מטרידה. מדללים מוצבים, סוגרים כבישים, מכניסים המון כוחות לכוננות מחשש לתגובת חיזבאללה בגבול לבנון על הרג לא בכוונה של חיזבלונר בסוריה. כך לא מתנהג הצבא החזק במזה״ת. חשוב למנוע פגיעות בחיילים אך צהל שידר פאניקה בגיבוי התקשורת. חיזבאללה מנצח בתודעה.

*- "אופטימיות ממש לא זהירה " – גוגל הורתה לעובדיה להמשיך לעבוד מהבית לפחות עוד שנה עד קיץ 2021 .

*- לבנון נכנסת לסגר קורונה בחג הקורבן.

*- פרסום ראשון – חיילי מילואים בסקר חסוי של מחלקת מדעי ההתנהגות של צהל ״אנחנו לא מוכנים למלחמה ״ בסקר נתונים חמורים ומטרידים והוא חושף גם את המשבר העמוק והאמיתי במערך המילואים. עפי הסקר 85 אחוז מחיילי המיל סבורים כי ״המילואימניקים אינם מתאמנים מספיק ואינן מוכנים למלחמה״.

 

 

כתיבת תגובה