ברקע המתיחות עם סין: מטוסי קרב חדישים מצרפת ימסרו לחיל האוויר ההודי

חיל האוויר ההודי יקבל תוספת כוח משמעותית בשבוע הבא עם נחיתתם של חמישה מטוסי קרב רב משימתיים צרפתיים מדגם ראפאל, הראשונים במסגרת עסקה שנחתמה עם צרפת לפני כארבע שנים, והם אמורים להיות מוצבים בקרבת אזור הגבול השנוי במחלוקת מול סין.

בספטמבר 2016, נחתם הסכם בשווי של 7.87 מיליארד אירו על אספקת 36 מטוסי ראפאל מתוצרת חברת דאסאו שיהוו את מטוס התקיפה הרב משימתי המוביל של חיל האוויר ההודי. באוקטובר האחרון, הועברו ארבעת המטוסים הראשונים מקו הייצור במפעל בבורדו לרשות חיל האוויר ההודי, כאשר הטייסים וצוותי הקרקע החל באימונים על המטוס.

המטוסים הראשונים היו אמורים להגיע להודו בחודש מאי, אולם הם התעכבו בשל התפרצות מגפת הקורונה. בשבוע הבא, אמורים חמשת המטוסים הראשונים להמריא מצרפת, כאשר מטוס תדלוק של חיל האוויר הצרפתי יתדלק אותם באגן המזרחי של הים התיכון, באזור יוון או ישראל, לפני שיעשו עצירת ביניים ביעד במזרח התיכון. הם אמורים להגיע להודו ב-29 ביולי, אולם הטקס הרשמי יתקיים רק ב-20 באוגוסט.

בסך הכל, אמור חיל האוויר ההודי להפעיל שתי טייסות של ראפאל כאשר כל המטוסים צפויים להגיע בשנתיים הקרובות. הטייסת הראשונה תפעל מבסיס אמבלה שבגזרה המערבית מול פקיסטן, בעוד שהטייסת השנייה מיועדת לפעול מבסיס הסימרה שבגזרה המזרחית, מול אזורי המחלוקת בגבול עם סין. עם זאת, מהפרסומים בהודו עולה כי המטוסים הראשונים עשויים להתפרס כבר בחודש הבא בקרבת הגבול עם סין לנוכח המתיחות המתמשכת.

במסגרת העסקה, המטוסים יסופקו עם טילי אוויר-אוויר מדגם Meteor וטילי שיוט SCALP חמקניים עם ראשי קרב במשקל 450 ק"ג שמסוגלים לפגוע במטרות מאובטחות בעומק שטח האויב. היום נודע כי הממשלה גם מקדמת רכישת חירום של טילי HAMMER שמסוגלים לפגוע במטרות מוגנות בתנאי שטח קשים, כדוגמת אזור המחלוקת עם סין, מטווח של 60 עד 70 ק"מ. גורמים רשמיים מסרו כי הצרפתים כבר הסכימו לספק את הטילים מתוך הזמנה של לקוח אחר לנוכח הדחיפות.

קרדיט:ערוץ הטלגרם מבט עולמי

Make in India: Rafale fighter Jets for Indian Air Force will have ...

כתיבת תגובה