מבזקי חדשות ליום 26-7-20 . מתעדכן

*- איראן, ראשוני: תושבים באי קיש (Qeshm ) במפרץ הפרסי טוענים שבשעה האחרונה נשמעו שלושה פיצוצים עזים. יש הטוענים שמדובר ברעידת אדמה אבל התושבים טוענים שמדובר ב״משהו אחר״. קשה עדיין לקבוע והדיווחים מתרבים. יש לציין שבאי שממוקם במקום מאד אסטרטגי, סמוך למיצרי הורמוז, יש נוכחות רבה של משמרות המהפיכה (וגם אתרי נופש).

*- איראן: האי קשם שרוי בעלטה מוחלטת בעקבות הפסקת חשמל. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים.

*- בתקשורת הישראלית מדווחים כי החיים בישובים הצפוניים ממשיכים כרגיל למרות הכוננות לתגובה מחיזבאללה.

אז עלי שוהיב אומר שמשוואת חיזבאללה אינה תקפה לגבי תושבי הצפון אלה לחיילי צה"ל. והוסיף שברגע שישראל תתקוף את האזרחים שלהם, גם אזרחי ישראל בצפון יהיו על הכוונת שלהם.

*- האו״ם הודיע לארגון החיזבאללה כי ישראל העבירה לחיזבאללה הודעה הקשורה להורג של פעיל החיזבאללה בתקיפה בדמשק.

*- שגריר סוריה בלבנון: מטרת ארה"ב הייתה להונות את ההגנה האווירית הסורית כדי להפיל את המטוס האיראני אבל ההגנה והמכ"מים הסורים לא נפלו למלכודות.

*- חבר הפרלמנט האיראני –  קאדוסי : ״חשוב לבדוק היטב כל ציוד חדש שמכניסים למתקני הגרעין כדי למנוע חדירה של האוייב שעשוי להשתמש בקבלני משנה…״.

*- אחד הנוסעים במטוס של חברת מהר האיראנית שהוסט ממסלולו בדרכו ללבנון זוהה ברשתות החברתיות, כבילאל חומוניה. אדם שהופיע בסרטון וידאו שצולם לאחר שכלי תקשורת באיראן דיווחו על פיצוצים שנשמעו באזור העיירות גרמדרה וקודס מערבית לבירה.

באירוע על פי דיווחים התפוצצו מחסני טילים וצריפי מגורים של משמרות המהפיכה באופן מסתורי, ודווחו הפסקות חשמל באזור. בסרטון שצולם על ידי חברת פארס ניוז האיראנית נראים חבורה של אנשים נמצאים ברחוב "במקרה" בארבע לפנות בוקר
ומכחישים ששמעו פיצוץ. ככל הנראה מדובר בהצגה לתקשורת שהופקה על ידי תעמולת משמרות המהפיכה .

תמונה

*- נושאת המטוסים האמריקאית "נימיץ " נשלחת לשרות בים התיכון .

*- גורם המכיר את העיתון "אל-ג'רידה" חשף כי מפקד כוח קודס, איסמעיל קנאי, הבטיח לראש ממשלת עיראק אל-קאזמי, כי הכוחות האמריקנים מהווים איום ביטחוני וצבאי על איראן והפלגים, ואם הם יעזבו את עיראק לחלוטין, הוא יבוא באופן אישי לבגדד, כדי לפקח על מסירת נשק המיליציה לממשלת עיראק.

*- דיווח : طيران مجهول يستهدف مواقع الميليشيات الإيرانية في أطراف بلدة #الدوير بريف البوكمال شرقي ديرالزور، وسمع أصوات ثلاث انفجارات قوية في نفس المنطقة المستهدفة، سبقها غارات ظهر اليوم استهدفت نفس المنطقة ومحيطها من قبل الطيران.
– כלי טייס לא מזוהים תקפו עמדות של המיליציות האיראניות באזור העיירה אלדויר בפרברי העיר אלבוכמאל במזרח מחוז דיר א-זור. נשמעו קולות של 3 התפוצצויות באזור המותקף . תקיפה קודמת נערכה בצהרי היום באותו אזור גם על ידי כלי טיס .

*- נושאת המטוסים המדומה של איראן הועברה לרחבה במתחם בנדר עבאס.

*- חבר המועצה המרכזית של החיזבאללה, השייח 'נביל קאוק: קאסם סולימאני סיכן את חייו מספר פעמים כדי להגן על חסן נסראללה. הטילים המדוייקים של החיזבאללה הם גם הישג אסטרטגי שאליו ראוי סולימאני לקרדיט.

*- סוכנות הידיעות האיראנית פרס טי וי טוענת כי בביקורו של הרמטכ"ל האמריקאי בישראל הוא העביר מסר לישראל שיש להגביר את הלחץ על איראן .

 

*- צבא לבנון טוען כי 20 מטוסי סיור ישראלים נכנסו למרחב האווירי של לבנון בתאריך 07/24/20, ו -9 מטוסים ישראלים לאיסוף מודיעין נכנסו למרחב האווירי של לבנון בתאריך 07/25/20.

*- מצרים וצרפת הודיעו על עריכת תרגיל ימי משותף בים התיכון . פוזלים לעבר הכוח הימי של טורקיה.

תמונה

*- חג הקורבן המוסלמי מתקרב ומדינות ערב חוששות מגל חדש של נדבקי קורונה.

*- בנין התאחדות לספורט- מחלקת הנוער בעיר בצרה בדרום עיראק התמוטט . לפחות 3 הרוגים.

 

כתיבת תגובה