דיווח: "מיקום הבסיס הרוסי לאיסוף מודיעין אלקטרוני הגדול בסוריה נחשף"

אתר החדשות הרוסי – Avia.Pro, דיווח היום (חמישי). כי נחשף המיקום של "בסיס הביון האלקטרוני הגדול ביותר של רוסיה" בסוריה.

"הצבא הרוסי, פרס בשטחו של מחוז חומס הסורי, תחנה לאיסוף מודיעין אלקטרוני האוספת נתונים על מיקום כל מערכות ההגנה האוויריות הנפרסות בסוריה, מטוסים צבאיים ומתקני תקשורת", נכתב באתר החדשות הרוסי.

"קיומו של מתחם כזה של הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית בסוריה נודע רק עכשיו, וזה ככל הנראה בגלל העימות ההולך וגובר בין רוסיה, טורקיה וארה"ב בשטחה של סוריה.

Avia.Pro פרסם תמונה מערוץ הטלגרם – " הצד האחורי של המדליה" שהראה אנשי שירות רוסים המצטלמים על רקע  בסיס בו מותקנים אנטנות.

תמונה שעלתה ברשתות החברתיות בו נראים חיילים רוסים מצטלמים על רקע אנטנות המזדקרות מתוך מתחם צבאי גדול הכולל מערכות לאיסוף מודיעין אלקטרוני : 

Credit: Avia.Pro

"ברקע ניתן לראות את האנטנות של אחת ממערכות הביון האלקטרוניות הסובייטיות, וכעת רוסיות. אם לשפוט על פי מספר האנטנות שהוצבו אנו מדברים על קומפלקס גדול לאיסוף מודיעין אלקטרוני אשר, ככל הנראה, מאפשר לרוסים לשלוט במצב בכל סוריה. לא ידוע מהן המערכות הספציפיות המדוברות. עם זאת, מומחים גם אינם מוציאים מכלל אפשרות שישנם שם תחנות לאיסוף מודיעין אלקטרוני  ומערכות ל"א וכו '. "

האתר הוסיף עוד כי בעבר האמינו כי הבסיס  לאיסוף מודיעין אלקטרוני העיקרי  של הרוסים נמצא בסמוך לבירת סוריה, דמשק.

המומחה הצבאי של האתר מעיר כי ככל הנראה לא מדובר בבסיס לאיסוף מודיעין אלקטרוני . בכל סוללת הגנ"א ראויה יש לפחות ארבעה מכ"מים וזה ,כנראה,מה שרואים ברקע. אין שום אמצעי סיגינ"טי או איסופי מיוחד מה גם שטופוגרפית המערכות שברקע נמצאים "בגובה שטיח" או במילים אחרות בשטח שולט , מה שמוכיח אין לפנינו בסיס לאיסוף מודיעין אלקטרוני.

כתיבת תגובה