חטיבה סורית חדשה הכפופה ישירות למודיעין הסורי הוקמה במחוז קונייטרה .

אתר החדשות הלבנוני-אל-מצדר- "המקור " טוען כי מקור בטחוני אמר לו שצבא סוריה הקים חטיבה חדשה בדרום מערב סוריה שהוקצתה במיוחד כדי להוביל את המתקפה כנגד כוחות המורדים בדרום מערב סוריה-באזור הגולן הסורי.

החטיבה תורכב מ-1000 לוחמים שגוייסו במיוחד במחוז קונייטרה והם יקראו : חטיבת "המגן הדרומי".

על פי מקור צבאי סורי חטיבה זאת אומנה על ידי המרינס הרוסי ויהיו כפופים ישירות ליחידת הביטחון הפנימי הגדולה במדינה- מודיעין חיל האוויר,שלא כמו יתר היחידות הלוחמות בצבא סוריה.

אחת מהמשימות הראשונות של החטיבה יהיה להשתלט מחדש על העיירה בית ג'אן הנמצאת בשליטת כוחות צבא הדרום של המורדים והנמצאת במחוז קונייטרה.

הערות:

*- הקמת יחידת סורית חדשה על טהרת בני מחוז קונייטרה,שרובם סונים ודרוזים , נועדה להילחם במורדים הסונים ומטרתה ליצור חיץ בין הסונים לבין עצמם והכל בכוונת מכוון של המשטר העלאווי המנסה להחליש את עוצמת המרד נגדו במדינה.

*- מדובר בבני העיירות  שנכנעו לאולטימטום הצבאי הסורי להניח את נשקם ולהצהיר נאמנות למשטר אסד על מנת לקנות את חייהם מחדש במחוז קונייטרה .

*- אני לא מעריך שחטיבה זאת תהיה יעילה בלחימתה. אין להם רצון להרוג בבני משפחותיהם בכפרים המורדים אבל זה יכול לשמש למשטר אסד עילה להעניש אותם מלכתחילה.הם בהחלט בין הפטיש לסדן . וזאת הייתה הכוונה המקורית של מי שהגה הקמת חטיבה זאת .

*- הכפפת החטיבה הזאת למודיעין הסורי במקום למטכ"ל מעידה שהכוונות מאחורי הקמתה הם לא טהורות אלא נועדו לייצר פרובוקציות בקרב העדה הסונית בכלל ובקרב תושבי מחוז קונייטרה בכלל .

*- יש גם לראות הקמת חטיבה זאת כהכנה לקראת מה שהסורים מעריכים את כוונת ארה"ב ליצור אזור בטחון נקי מצבא סורי בכל דרום סוריה כולל מחוז קונייטרה לאורך גבול הגולן עם ישראל.

*

כתיבת תגובה