״לכסף שלך… יש ריח נעים"

היום צפוי להתקיים מכרז על מניית תמלוגים של מכירות תכשיר מי פה המפורסם בעולם, "ליסטרין", לפי דיווח בלומברג.

זוכה במכרז יצטרף לקבוצה מצומצמת של משקיעים אשר נהנית מחששם של רבים מסביב לעולם מריח פה לא נעים.
ממציא ה"ליסטרין", ג'וזף לורנס, רופא מסנט לאויס, בסוף מאה ה-19 פיתח נוסחה של תכשיר שייעודו היה לשמש כחומר מחטא וכטיפול ב… גונוריאה (מחלת המין זיבה).
לאורך שנים "ליסטרין" נמכר גם כחומר לשטיפת ריצפה, פיתרון לקשקשים ואפילו ניתן היה לעשן סיגריות בטעם מי הפה. מה שהפך את "ליסטרין" לשם דבר היה קמפיין שיווקי גאוני, בשנות ה20 של המאה הקודם, אשר שכנע צעירים אמריקאים שהבל פיהם הלא נעים הוא הגורם לבני המין השני לא להימשך אליהם. השיווק יצר את הבעיה שלא הטרידה אף אחד עד אז וגם הציע פתרון .

כיום יותר ממיליארד אנשים מסביב לעולם משתמשים בחומר הפופולרי, מה שמעניק לו נתח שוק של 37% מענף מי הפה העולמי.
מי שמייצר ומוכר כיום את "ליסטרין" היא ענקית הפארמה "ג'ונסון & ג'ונסון", אך החברה אינה היחידה שנהנית מפופולריות של התכשיר.
דוקטור לורנס לא זכה אמנם לראות את ההמצאה שלו הופכת לרב מכר, אך בשלב מסויים כשהחליט למכור את הזכויות לרוקח בשם ג'ורדן למברט, הוכנס לחוזה המכירה סעיף שמעניק ללורנס תמלוגים ממכירות "ליסטרין" לנצח (!) או לפחות כל עוד נמכר התכשיר. גם לאחר מותו של דוקטור לורנס זכויות לתמלוגים לא פסקו, כחצי מהסכום מגיע לצאצאיו של לורנס וחצי השני נמכר לאורך השנים למשקיעים שונים שבהחלט היו חותמים על המשפט ש"לכסף אין ריח".

כיום מניית תמלוגים אחת מכניסה לבעליה כ30 אלף דולר מדי שנה.
למקבלי התמלוגים נשאר רק לקוות שמכירות "ליסטרין" לא ירדו בתקופה אחרונה עקב ריחוק חברתי שמחייב שמירת מרחק מכובד איש מרעהו.

מוצרים | LISTERINE® Mouthwash, Rinse & Oral Care Products

קרדיט: ערוץ הטלגרם הראל פיננסים

כתיבת תגובה