מבזקי חדשות ליום 13-7-2020. מתעדכן

*- ושוב דיווחים על אש מסתורית במפעל פטרוכימי איראני.
מהדיווחים עולה כי מתקן גז במשהאר (דרום מערב איראן) עולה בלהבות. זו הפעם השנייה תוך 10 ימים שמתרחשת שריפה גדולה במשהאר.

*- דיווחים במרשתת בשעות האחרונות על טיסות חיל האוויר הישראלי מעל ביירות ושמי דרום לבנון.

באחד הדיווחים נמסר כי 2 מטוסי קרב ישראליים חתכו את השמיים מעל העיר צור ממערב למזרח בגובה נמוך.

בדיווח אחר נמסר כי מטוס קרב ישראלי טס בגובה נמוך מעל דרום ומזרח ביירות ולאחר מכן חתך דרומה מזרחה לעבר גזרת נבטייה שבדרום המדינה.

*- בתקשורת המחתרתית בלבנון (רשתות IP, דארקנט וכו') יודעים לספר כי החיזבאללה שלח בשבוע האחרון מאות מחייליו להתפרס בדרום לבנון.

על פי המידעים שנלקטים ברשתות עולה כי חיילי הארגון התפרסו על קו הגבול עם ישראל מראש הנקרה ועד החרמון וכי חלק מהפריסה כוללת גם כפרים ובתים שחלקם שימשו את החיזבאללה במלחמה ב-2006.

רשת אל-מנאר בלבנון דיווחה היום כי החיזבאללה פרס את חייליו על גדר הגבול עם ישראל וזאת מתוך מטרה להחליש את האבטחה הישראלית מול המדינה.

( קרדיט: 301 העולם הערבי)

*- טהראן: דיווח על עוד שריפה שפרצה בבירה טהראן, ועל פי דיווחים של ערוצי האופוזיציה מדובר בשריפה של שנאי חשמל.

הערה: בישראל יש כ-12,000 שרפות בתים בשנה! טהראן היא מגה עיר עם מעל 7 מליון תושבים ולכן כמה שריפות ביום זה שגרה בדיוק כמו בארץ.

*- על פי דיווחים של בלוגרים טורקיים מערכת באוור 373 ומערכת בחורדאד 3 נפרסו בסוריה.

*- חבלה, סנקציות ובריונות כנגד איראן צפויות להצית אש במערב .

"הגורם המודיעיני במזרח התיכון" שאמר לשני עיתונים אמריקאים כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפיצוצים המסתוריים באיראן הוא יוסי כהן, ראש המוסד הישראלי ואיש סודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

*- היום ,ראשון, איים חיזבאללה העיראקי במלחמה נגד כוחות ארה"ב. גורם הביטחון של גדודי חיזבאללה העיראקיים, אבו עלי אל-אסקרי, אמר בטוויטר כי הוא "מוכן לחלוטין לפעולה צבאית רחבת היקף נגד ארה"ב.

*- שיירה צבאית של ארה"ב שהובילה ציוד ואספקה לוגיסטית הותקפה אמש בעיראק בכביש בין סמואה לדיוואניה, דרומית לבירת עיראק בבגדאד, כך דווח בתקשורת המקומית.

*- בהתאם למפה- המצרים הדגימו איך הם יפעלו אם הם יצטרכו לפעול נגד הטורקים על אדמת לוב – אם יחצו את הקו האדום של סיסי,כלומר ינועו מזרחה מקו סרת-אלג'ופרה.
כוח שריון ,כנראה בסד'ג דיביזיוני יחד עם ארטילריה מתייעת יפרצו קדימה ,כוחות קומנדו יונחתו לאורך הקו האדום ומצפון יונחתו דרך הים כוחות חי'ר ממוכן שיחברו למאמץ העיקרי. סוללות טילי נ'מ ירוצו עם הכוחות כדי לבסס אמ'ט מתאים.
כמה שקוף כשמדובר בתא שטח קלאסי להשמדת שריון מהאוויר.
אני מציע לסיסי לחשוב שוב על מתווה שונה.

תמונה

*- סמל הכוחות המיוחדים (כומתות ירוקות) "אנדרו מרקיסאנו", המכונה "קפטן אמריקה", בעל עיטור כוכב הכסף – התאבד. קפטן אמריקה השתתף ב -6 פעולות באפגניסטן, כולל קרבות בעמק ארגנדאב בשנת 2009, והוא לא הצליח להתגבר על בעיותיו הפסיכולוגיות, לסיים את חייו ולהיות החייל האמריקני ה -30 שהתאבד מקרב הכוחות המיוחדים האמריקניים.

*- ניו יורק טיימס: סין ואיראן גיבשו הסכם שיפגע במאמצים של טראמפ לבודד את טהרן. בייג'ינג תשקיע בפרויקטים באיראן ותעמיק את המעורבות הצבאית במזרח התיכון, בתמורה לאספקה שוטפת של נפט ב-25 השנים הבאות.

 

כתיבת תגובה