חיסולי בכירים בצמרת קציני צבא סוריה הנאמנים למאהר אסד ולאיראנים

רצף חיסולים של קצינים בכירים הקשורים למשטר הסורי, ובעיקר לאחיו של הנשיא ,מאהר אל-אסד ,מעורר תיאוריות שונות.

העובדות: במהלך השבועיים האחרונים חוסלו בדרכים שונות שבעה קצינים, חמישה בדרגת עמיד (תת אלוף) ושניים בדרגת עקיד (אל"מ). לכולם היה קשר כזה או אחר למאהר אסד ולמשמרות המהפכה של איראן.

חיסול | JDN - חדשות

מאהר אל-אסד ידוע כתומך "המחנה האיראני" במשטר אסד ולכן יש הטוענים כי רוסיה ואולי ישראל מעורבות בחיסולים כחלק מהניסיונות להצר את השפעתה של טהראן בסוריה. עם זאת, ישנה טענה כי כל הקצינים הבכירים שחוסלו היו מעורבים בהפרות בוטות של זכויות אדם ולכן המשטר מחסל אותם מחשש כי בשלב כזה או אחר יערקו ויקבלו מקלט בחו"ל תמורת הפללת ראשי המשטר. הסבר נוסף לחיסולים המסתוריים הוא כי מדובר בחלק מחיסול החשבונות הפנימיים בתוך חמולת אסד. יהא ההסבר אשר יהא קצב החיסולים גבר מאז תחילת החודש.

החיסול בעל הפרופיל הגבוה ביותר אירע בתחילת השבוע כשחוסל עלי ג'ומבלאט מקורבו של מאהר אסד. הוא חוסל על ידי צלף ליד פתח ביתו בדמשק. חלק מהדיווחים טענו כי הדבר קשור ברשת הברחות הסמים שניהל עבור מאהר. אבל אולי החיסול המעניין ביותר היה של עמיד ג'יהאד זעל. הוא חוסל במכוניתו בעת שנסע בכביש דמשק – דיר א-זור. בעת שחוסל שימש בתפקיד ראש ענף מודיעין חיל האוויר באזור המזרחי של המדינה והוא מוגדר כמקורב לאיראנים בסוריה. מה שחשוב הוא כי לפני שקיבל תפקיד זה היה ראש ענף המודיעין בדרעא (ליד הגבול הירדני) ונחשב למי שסייע למשמרות המהפכה לבסס את כוחן ברמת הגולן בצד הסורי. זעל היה יליד קוניטרה שבגולן הסורי. לפי חלק מהדיווחים הוא חוסל על ידי כטב"מ. התקשורת של המשטר מטבע הדברים אינה מספקת מידע נוסף.

סיכול ממוקד – ויקיפדיה

עוד חיסול שראוי לאזכור הוא של עמיד סומר דיב, ששימש כחוקר הראשי בכלא צידניא. הוא חוסל בירי של צלף ליד ביתו באחת השכונות המבוססות של דמשק. (קרדיט : ערוץ הטלגרם דורון פסקין )

דיווח בנושא מלפני שנתיים, כאילו שהזמן עמד מלכת…. 

כתיבת תגובה