מה באמת קרה במתקן הגרעיני באיראן ?

חלקים נעלמו לחלוטין … תצלומי אוויר מפורטים, מראים את היקף הנזק במתקן "נתנאז" האיראני

תצלומי האוויר מראים את היעלמותם של חלקים מהמתקן הגרעיני האיראני, כשהריסות משני צידי המבנה.
תמונות לוויין אחרונות הראו את היקף הנזק העצום במתקן הגרעין בנתאנז באיראן, אשר סותר את מה שרשויות שם אומרות על הנזק.

המכון למדע וביטחון בינלאומי, מכון חשיבה הנמצא בוושינגטון, שחרר את התמונות שעות לאחר התאונה, והראה כי חלקים מהמתקן הגרעיני של איראן נעלמו לחלוטין, והריסות על דפנות הבניין.

מהמכון נמסר כי ברור כי התרחש פיצוץ גדול, שהרס כמעט שלושה רבעים מאולם ריכוז הצנטריפוגות הראשי, ושריפה שהשחירה חלק גדול מהבניין, כולל גגו.

תמונה

המכון, שהוקם בשנת 1993,היה בהשגחה בעבר של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית,עד חתימת ההסכם הגרעיני עם המעצמות.
דיוויד אולברייט, מאמין כי טהראן תהרוס לחלוטין את הבניין, ותיבנה אותו מחדש מאפס, כתוצאה מהזיהום הגרעיני שנגרם בעקבות הפיצוץ.

על פי המכון,איראן רואה במקום מערך גדול למאמציה , לפתח צנטריפוגות מתקדמות,וכרגע צפוי שהחלפת המבנה יארך לפחות שנה, אם לא יותר.

הרשויות האיראניות הודיעו ביום חמישי שעבר, כי אירעה "תאונה" במתחם הגרעיני הזה, הכולל מתקן העשרה אורניום , לפני שחזרה בה והצביעה על כך, שגילתה "את הגורמים המדויקים לתאונה", תוך שהיא מדגישה כי היא לא רצתה לחשוף אותה מיד "מסיבות ביטחוניות". ".

ואילו ארגון האנרגיה האטומית האיראנית הודיע, בהצהרה שפורסמה שעות לאחר מכן, כי "תאונה" שגרמה נזק למחסנים, שנמצאים בבנייה באתר נתנאז (כ -250 ק"מ דרומית לטהראן).

הארגון פרסם תמונה המציגה את הבניין הפגוע, שהוא בניין לבנים בן קומה אחת עם כמה פתחים, וחלק מהקיר החיצוני שלו נראה חרוך באש וחלק מגגו קרס בזמן שנראה כי הדלתות שנעקרו ממקומם,זה מעיד שהתפוצצות מבפנים.

הטלוויזיה הממלכתית משדרת כמה תמונות מחוץ לבניין, אך ללא שום תמונות מבפנים.
המתחם חיוני לתכנית הגרעין של איראן, ונמצא תחת אמצעי ביטחון קפדניים.

השירות בשפה הפרסית של ה- BBC, שלטענת הרשויות האיראניות עוין את איראן, הצהיר כי הוא קיבל הודעה, "שעות לפני" על האירוע מקבוצה, שקראה לעצמה "הפנתרים הלאומיים" שטענה לאחריות לתאונה.

הקבוצה הזדהתה כקבוצה של "מתנגדים, בתוך שירותי הביטחון האיראניים", והצהירה כי האתר שאותו תקפו  היה מכוון מכיוון שהוא אינו "תת קרקעי" ולכן הרפובליקה האסלאמית אינה יכולה להכחיש, או להסתיר, את ההתקפה לכאורה.

تظهر الصور اختفاء أجزاء من المنشأة النووية الإيرانية فيما تنتشر الأنقاض على جانبي المبنى

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה