"אנו אומרים מה נעשה, ועושים מה שאנחנו אומרים…זוהי דובאי!"

דובאי ספגה מהלומה כלכלית קשה כתוצאה מנגיף קורונה. אמנם השבוע הודיעו הרשויות באמירות כי הן מקדמות בברכה מחדש תיירים זרים, שהם הכוח המניע לשוק המקומי, אך כנראה ייקח עוד זמן עד תחילת ההתאוששות. הצרות הכלכליות של דובאי לא החלו עם הנגיף וגם ראשיה לא נקיים מהבור הכלכלי שנוצר בין השאר כתוצאה מהשקעה בפרויקטים ראוותניים ובזבזנות יתר.

עם זאת, דבר אחד לא ניתן לקחת מדובאי והיא יכולת הביצוע ועמידה ביעדים. זו אחת הסיבות שלדובאי יצא מוניטין בינלאומי כבירת העסקים, הפיננסים והסחר של המזרח התיכון. דוגמה מוחשית ניתנה אתמול כששליט האמירות שיח' מוחמד בן ראשד אלמכתום חנך הרחבה של קו המטרו האדום הנקראת "מסלול 2020". ההרחבה החדשה מגיעה לאתר תערוכת אקספו 2020, שהייתה אמורה להיפתח בדובאי באוקטובר (גם בהשתתפות ישראלית) אך נדחתה בשנה עקב הנגיף. דחיית האירוע הבינלאומי הזה הוא חלק מהסיפור העגום של דובאי השנה שכן הציפייה הייתה שימשוך כ-25 מיליון תיירים.

המדהים בסיפור המטרו, לפחות בעיניים ישראליות, הוא שהרשויות בדובאי התחייבו כי משך הקמת הקו החדש ייארך 47 חודשים וכך אכן קרה, בדיוק בהתאם ללו"ז! ההשקעה בפרויקט מוערכת בכ-3 מיליארד דולר. הקו החדש ייפתח לנוסעים בספטמבר הקרוב. באמצעות חשבון הטוויטר שלו סיכם שיח' מוחמד: "אנו אומרים מה נעשה, ועושים מה שאנחנו אומרים…זוהי דובאי!"

קרדיט: ערוץ הטלגרם דורון פסקין

כתיבת תגובה