ארה"ב לוחצת על לבנון לפעול לסיום השפעת החיזבאללה על המדינה

לפי ידיעות המגיעות מלבנון , תומכי חיזבאללה מנסים לחסום את הגישה לשדה התעופה ביירות.

צבא לבנון מונע את התקדמותן של קבוצות הנאמנות לתנועת עמל וחיזבאללה, על מנת להימנע מכל חיכוך עם האזרחים הלבנונים שמפגינים.
גורמים צבאיים בארה"ב חשפו כי במהלך ביקורו בלבנון, אישר מפקד פיקוד המרכז האמריקני, הגנרל קנת מקינזי, את המשך תמיכתה של ארצות הברית בצבא לבנון, עם הודעת תזכורת על פעילותו של חיזבאללה, שהוכרז ארגון טרור בארה"ב.

הגורמים אמרו כי מקינזי, שהגיע לביירות ביום רביעי, הדגיש את המשך התמיכה של וושינגטון בצבא לבנון, ובמוסדות הביטחון, מבלי למסור פרטים נוספים.

אותם מקורות הוסיפו כי קביעה זו תעלה בקנה אחד עם "הצורך מממשלת לבנון להפסיק את פעילות חיזבאללה ולפרקו מנשקו".

מקינזי אמר בחודש שעבר, כי דחה את הקריאות מהקונגרס להפסיק לתמוך בצבא לבנון, ואמר כי מערכת היחסים של ארה"ב עם הצבא היא "לאזן את היכולות מול חיזבאללה שנמצא ברשימת הטרור בוושינגטון."

בהצהרה של שגרירות ארה"ב בביירות נאמר כי מקינזי נפגש במהלך ביקורו עם נשיא לבנון מישל עאון.

במהלך הפגישה עם עאון חזר והדגיש את החשיבות של שמירה על הביטחון, היציבות והריבונות של לבנון, וכן את השותפות החזקה בין ארצות הברית לצבא לבנון."

הביקור כלל גם פגישות עם בכירים מדיניים וצבאיים בלבנון, כולל נציגי משרד הביטחון וצבא לבנון, וכן פגישות בשגרירות ארה"ב וביקור קצר באנדרטה לזכרם של החיילים האמריקאים שנהרגו בלבנון בשירות ארצם.

הגנרל מקינזי לווה על ידי פקידים וקצינים בכירים , כמו גם שגרירת ארה"ב בלבנון דורות'י שיה והנספח הצבאי של ארה"ב רוברט מיין.

تعيين الجنرال فرانك ماكينزي رئيساً جديداً للقيادة المركزية ...

מיליציית החיזבאללה, הקשורה למשטר האיראני, מחזקת את אחיזתה בלבנון, החווה את הקריסה הכלכלית הקשה ביותר, מזה עשרות שנים, עם משבר נזילות בבנקים, שלא הצליחו לספק למפקידים את כספם בדולרים.

התנאים הכלכליים המידרדרים, עוררו את התחלתו של גל הפגנות חסר תקדים, באזורי לבנון בסתיו 2019, בהתנגדות תושבי לבנון, למעמד הפוליטי של החיזבאללה, שהואשם בשחיתות .

וועדת המחקר במפלגה הרפובליקנית בארה"ב הציגה ביוני האחרון את החזון האסטרטגי הרחב שלה לגבי מדיניות החוץ האמריקאית כלפי איראן, רוסיה, סין וקבוצות טרוריסטיות אחרות.

מסמך המחקר דן במשטר האיראני ובנכסיו בלבנון, שכן הוא המליץ להטיל סנקציות על מנהיגי לבנון, שהיו קשורים לחיזבאללה, בנוסף לקיצוץ סיוע לצבא לבנון.

על פי הצעת הארגון המכונה "האיחוד נגד איראן גרעינית (UANI)", המליצה הוועדה, להעניש את כל חברי הפרלמנט הנוכחיים, או העתידיים, ושרי הממשל שהם חברים ישירים בחיזבאללה.

היא גם המליצה להעניש את חברי מועצת השרים, המוכרים בלבנון כ"עצמאים ", אך במציאות הם תומכי חיזבאללה, בהקשר של ענישת חיזבאללה והמעגל הקרוב אליו.

מדינת חיזבאללה - וואלה! 20 שנה לנסיגה מלבנון

עובדות אלה הנוגעות לחיזבאללה ותומכיו בלבנון ומחוצה לה, עוררו מחלוקת בארצות הברית, על מימון צבא לבנון, מה שהניע את ועדת המחקרים הרפובליקנים להציע קיצוץ בסיוע לצבא בלבנון.

ראוי לציין כי ממשל  הנשיא דונלד טראמפ השעתה את מתן הסיוע ללבנון בסך 105 מיליון דולר באוקטובר 2019, בגלל מעמדו של החיזבאללה שנמצא ברשימת ארגוני הטרור האמריקנית, אך הסיוע נמס בסופו של דבר בדצמבר.

אחריה הגישו הסנאטור טד קרוז (מטקסס), והנציגה לי זלדן (מניו יורק), הצעת חוק למלחמה בחיזבאללה, בכדי לעכב 20 אחוז מהסיוע הצבאי של ארה"ב לצבא לבנון, אלא אם כן יצליח נשיא לבנון להוכיח, שהוא נוקט בצעדים הדרושים לסיום השפעתו של חיזבאללה.

ושר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אמר מוקדם יותר, כי ממשלתו ראתה כי הסיוע האמריקני לכוחות המזוינים הלבנוניים מועיל.

הסנאטור מייק ג'ונסון אישר בראיון ל"וושינגטון החופשית, "כי אין סיבה טובה להמשיך ולסייע ללבנון, לאחר שהחיזבאללה, אחד ממקורביה של איראן במזרח התיכון, השתלט עליה".

الجيش اللبناني يمنع تقدم المجموعات الحزبية الموالية لحركة أمل وحزب الله تفاديا لحصول أي احتكاك مع المتظاهرين

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה