סלובקיה: סיפור על פוליטיקה, העתקות וגלגל שמסתובב

יו"ר הפרלמנט הסלובקי, בוריס קולאר, מנהיג מפלגת "אנחנו משפחה" ואחת הדמויות השנויות במחלוקת בפוליטיקה המקומית, ניצל הערב מהדחה אחרי שלא הושג רוב בהצבעת אי אמון נגדו על רקע טענות שהוא העתיק קטעים מעבודת התואר השני שלו.

לפי פרסומים בתקשורת, קולאר העתיק חלקים שלמים מעבודת התזה שהגיש לפני חמש שנים, וזאת מבלי לצטט את המקורות. בעקבות זאת, הועלו דרישות להתפטרותו מתפקיד יו"ר המועצה הלאומית, הפרלמנט של סלובקיה.

הפרשה איימה לערער את יציבותה של הקואליציה של ראש הממשלה, איגור מטוביץ', ומפלגת "העם הפשוט" שהוקמה אחרי הבחירות בפברואר האחרון. שתי השותפות האחרות – מפלגת "חירות וסולידריות" ומפלגת "למען העם" – גם קראו לקולאר לפרוש, ובעקבות זאת איימה מפלגת "אנחנו משפחה" של קולאר לעזוב את הקואליציה אם הוא יודח. במקרה כזה, הקואליציה הייתה מחזיקה ברוב של שלושה צירים בלבד.

קולאר דחה בתוקף את ההאשמות נגדו וטען כי הוא קיבל את התואר בהתאם לחוק. הוא האשים את שותפיו הקואליציוניים בניסיון סחיטה והציע לקיים הצבעת אמון בו על מנת לקבוע אם הוא ימשיך לעמוד בראש המועצה הלאומית.

בהצבעה שהתקיימה הערב, תמכו רק חמישה מתוך 150 הצירים בהדחתו של קולאר מול 46 מתנגדים. על אף עמדתן של השותפות הקואליציוניות, חבריהן כלל לא נטלו חלק בהצבעה, וגם חברי מפלגתו של ראש הממשלה לא תמכו בהדחה כדי לשמר את הקואליציה.

באופוזיציה יצאו נגד חברי הקואליציה, ובמיוחד נגד קולאר וראש הממשלה מטוביץ', והזכירו כי כאשר הם היו באופוזיציה, הם דרשו את התפטרותו של יו"ר הפרלמנט הקודם, אנדריי דאנקו, שגם נגדו הועלו טענות על העתקה. "היום התנהל פה תיאטרון", סיכם ג'ורז' בלנאר, חבר מפלגת כיוון-הסוציאל דמוקרטית שהנהיגה את הממשלה הקודמת.

Thousands march for slain Slovak journalist who probed corruption ...

קרדיט:ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה