"אלג'רידה" : שתי תקיפות ישראליות על "איראן הגרעינית"

*- מטוסי קרב ישראלים מדגם F35 הפציצו את אתר Parchin ללא צורך בתדלוק אווירי.
*- תקיפת סייבר ישראלית על אתר הגרעין ב-"נתנז" – הותקפו במיוחד המחשבים השולטים על מכשירי ויסות לחץ במכלי הגז.
*- טהרן איבדה 80% ממלאי גז ה-UF6 הדרושים להעשרת אורניום

ברקע הגברת הסנקציות האמריקאיות על איראן והניסיונות האחרונים לעקוף את טבעת החנק על וונצואלה ולבנון, התרחש אתמול פיצוץ במתקן הגרעין בנתנז, ימים לאחר מתקפה דומה באתר פרצ'ין שליד טהראן, מה שמעלה ספקות אם העימות האמריקני-איראני זה החל להתגלגל להתכתשויות צבאיות, בתקופה בה גורם בכיר חשף כי ישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות הללו, אשר יעכבו את תכנית הגרעין של איראן למשך חודשיים, מה שמצביע על כך שהוא גם תקף אתרי טילים.

המקור הכחיש בפני אל-ג'רידה את נכונות הדברים שבלוגר ישראלי פירסם ​​על תדלוק מטוסים ישראלים בשמי מדינה במפרץ לביצוע אחת התקיפות, והדגיש כי מטוסי ה- F35 החדישים המריאו מדרום ישראל וביצעו תקיפה על אתר פרצ'ין בשבוע שעבר ללא צורך בתדלוק.אתר פרצ'ין הוא האתר שאיראן סירבה לאפשר לפקחי הסוכנות להיכנס ולבדוק אותו.

"אלג'רידה" היה היחיד שפרסם  לפני יותר משנה על הצלחתם של מטוסי ה-F35 הישראלים לטוס מעל המרחב האווירי האיראני מבלי שהתגלו, מה שהביא לפיטוריו של בכיר בצבא איראן, מה  שישראל חזרה ואישרה  חודשים לאחר מכן  את החדשות בדברי מפקד חיל האוויר.

הגורם הכחיש כי ישראל הפציצה את אתר נתנז בתקיפה אווירית, ואישר כי בוצעה מתקפת סייבר על המתקן האיראני.

טהרן הצליחה לפרוץ למחשבי רשות המים הישראלית לפני מספר שבועות, אך ישראל הגיבה במתקפת סייבר  על נמל איראני.

ראוי לציין כי האתר הגרעיני בנתנז, שהוא האתר העיקרי להעשרת האורניום וממוקם במחוז אספהאן, הותקף בעבר על ידי וירוס המחשבים – "סטקסנט ", מה שגרם לעיכוב בתכנית הגרעין האיראנית.

בטהראן אישר גורם בארגון האנרגיה האטומית לאל-ג'רידה כי אירוע "נטנז" היה כמו הפיצוץ של אזור פרצ'ין בשבוע שעבר, שם הותקפו מכלי גז – UF6 המשמש להעשרת אורניום.

המקור ציין כי שתי התקיפות גרמו למעשה לטהרן לאבד יותר מ- 80% ממלאי הגז המיוחד שלה, וכי הפיצוץ השני מאשר את קיומן של פעולות חבלה מתואמות, ככל הנראה באמצעות מתקפת סייבר על רשת המחשוב השולטת על מכשירי הלחץ במכלי אחסון הגז.

הוא ציין כי איראן תצטרך כחודשיים כדי לפצות על הגז שאיבדה, וכי עליה למעשה להפחית את מהירות הצנטרפוגות להעשרת האורניום בכ -80%, והסביר כי הפיצוץ ב-"נתנז" גרם לסדק בבניין של הכורים, וכי קבוצות מומחים בודקים כרגע את הכור כדי לגלות האם יש דליפה של חומרים רדיואקטיביים.

ברמה הרשמית, דובר ארגון האנרגיה האטומית האיראנית, הרהרוס כמאלונדי, אמר כי התאונה לא גרמה לנפגעים, לא הפריעה לפעילות השוטפת במרכז, אלא פגעה בבניין שנמצא בבנייה.

הבכיר באיראן ביקש להפיג את החששות מפני אפשרות לדליפה אטומית, והדגיש כי "אין צורך לדאוג לאפשרות של זיהום מכיוון שאין פעילות במתקן הפגוע", וכי "צוותי מומחים נמצא כרגע באתר התאונה כדי לבדוק מה קרה".

בהקשר זה, ובתגובה לדבריו של השליח האמריקאי – בריאן הוק על "האופציה הצבאית" נגד טהראן, אמר דובר משרד החוץ האיראני עבאס מוסאווי כי ארצו ממשיכה לפעול לחיזוק מערכות ההגנה שלה כל עוד האמריקאים מדברים על "האופציה הצבאית" ומעכבים את נסיגתם מהאזור.

صورة نشرتها هيئة الطاقة الذرية الإيرانية أمس للموقع الذي تعرض للحادث في منشأة نطنز

כתיבת תגובה