מבזקי חדשות כלכליות ליום 1-7-2020 . מתעדכן

*- מה עשו השווקים מתחילת השנה:

במידה רבה למרות אי היציבות הקיצונית בשווקים ברבעון הראשון, מתחילת השנה אנחנו רואים המשך המגמות שאיפיינו את השנים האחרונות – ביצועים עודפים של חברות הטכנולוגיה, של חברות גדולות על פני קטנות, של חברות צמיחה על פני ערך ושל ארה"ב על פני שאר העולם. אצלנו הביצועים היחסיים חלשים מול שאר העולם וגם אצלנו ממשיכים לראות את המשך המגמה של ביצועים עודפים של מדד הת"א 90 על פני ת"א 125.

גרף: תשואות המדדים המובילים מתחילת שנה

אחרי שראינו את הביצועים מתחילת השנה, בוא נשטוף קצת את העיניים בירוק ונראה את הביצועים ברבעון השני.

הנפט מככב עם עליה של 91.7%, הרבעון הכי חזק לנפט זה 30 שנה, אבל הוא עדיין יורד 42% מתחילת השנה.
בולטים ברבעון השני הביצועים העודפים של חברות קטנות על פני גדולות (טיפוסי לעליה מתחתית של שוקי דובים), וגם הביצועים העודפים של גרמניה על פני ארה"ב.
ביצועי החסר של השוק אצלנו נמשכו ברבעון השני (כל הנתונים במטבע מקומי).

גרף: תשואות המדדים המובילים ברבעון השני 2020

*- איך ניערך למהפך במדד ת"א 35?

אפקט הקורונה מגיע לבורסה בת"א – בעקבות התנודות החדות במניות במחצית הראשונה, ההרכב הסקטוריאלי של המדד המוביל של הבורסה עומד להשתנות משמעותית בעוד חודש.

סרטון מיוחד: כך ישתלט סקטור הטכנולוגיה על ת"א 35

*- מה הולך לקרות ביולי בשוק המניות האמריקאי?

היסטורית, הביצועים של שוק המניות בתקופת הקיץ נמוכים משמעותית מאשר בחורף. יולי הוא חודש יוצא דופן מבחינה זו עם תשואה ממוצעת של 1.54% מאז 1928. יולי היה החודש עם התשואה הכי גבוהה במשך השנים.
58.7% מחודשי יולי הסתיימו בעליות.

*- הוול סטריט ג'ורנל שואל איך זה שעם כל החשיבות של חבישת מסכות הרבה אנשים עדיין נמנעים מהמסכות.
הוא משווה בין מדינות שונות בעולם.
העיתון מביא כדוגמא את הונג קונג שסקר שנערך שם לאחרונה גילה ש 97% מהאנשים חבשו מסכות ואלה שלא, היו זרים. בהונג קונג יש 7.5 מיליון תושבים וזו אחת הערים הצפופות בעולם ולמרות זאת שיעור התחלואה בקורונה אפסי. אנחנו נציין כי מספר החולים למיליון תושבים הוא פי 16 יותר גדול אצלנו מאשר בהונג קונג ואילו מספר המיתות למיליון מקורונה גדול אצלנו פי 39 מאשר בהונג קונג.

תחבשו מסכות כבר אמרנו?

*- האם זה הרגע לחזור לשוק המניות בת"א?

מתחילת השנה הפגין מדד ת"א 125 ביצועי חסר יחסית לרוב השווקים המפותחים האחרים. במונחים של מטבע מקומי השוק שלנו ירד ב 18.9% לעומת ירידה של 4.6% במדד ה S&P 500 וירידה של 11.9% במדד היורו סטוקס 600 הכולל 600 חברות אירופאיות מובילות. האם השוק בתל אביב אטרקטיבי יחסית לשוקי חו"ל?

הפיגור בתשואה יצר מצב שהשוק בת"א הרבה יותר זול ממקביליו בחו"ל. כלי מקובל להשוואה הוא השוואת המכפילים החציוניים בכל שוק. המכפיל החציוני בת"א 125 נכון לאתמול היה 12.5 בהשוואה למכפיל חציוני של 19.6 בארה"ב ומכפיל חציוני של 19.3 במדד היורוסטוקס 600 באירופה.

מה שמושך את נתוני המכפילים אצלנו כלפי מטה הוא סקטור הנדל"ן וסקטור הבנקים. לשם השוואה, הנדל"ן מהווה אצלנו 15% מהמדד ואילו בארה"ב הוא מהווה רק 2.8% מהמדד. הסקטור ירד אצלנו ב 36% מתחילת שנה ואילו בארה"ב ירד הסקטור ב 10%. גם בתוך סקטור הנדל"ן יש הבדלים מהותיים בין ישראל לארה"ב. כל החברות בסקטור הנדל"ן ב S&P500 הן ריטים ואילו לנו יש הרבה יותר חברות בתחום הייזום.

*- המסחר בבורסה המקומית נפתח בעליות שערים, מדד ת״א 35 עולה 0.6%+ ומדד ת״א 90 עולה 0.7%+. מוביל את העליות בהמשך למגמה השבוע מדד ת״א נפט וגז עם עליה של 1.5%+.

במזרח המסחר מעורב, כשמדד הניקיי ירד 0.75%- על רקע שפל של 11 שנה במדד הייצור היפני, ומדד שנחאי עולה 2.3%+ לאחר פרסום סקר כי נתוני הייצור בסין טובים מן הצפוי לחודש יוני.

ברקע לפתיחת המסחר היום בעולם, יועץ הבית הלבן לענייני הקורונה, ד״ר אנתוני פאוצ׳י, נאם אמש בסנאט וציין כי ארה״ב אינה בשליטה מלאה על התפרצות הנגיף ומספר המקרים ביום יכול להגיע ל100 אלף אם לא ינקטו צעדים חריפים במהירות. במקביל, שיא חדש נרשם אמש במספר החולים היומי בארה״ב שעמד על 46 אלף חולים.

פאוצ׳י פירט על זן חדש של שפעת הנישאת על ידי חזירים שנמצא בסין ורואים בו דמיון לנגיף הH1N1 שהוביל לשפעת החזירים משנת 2009.
לא ברור אם הנגיף שנמצא מדביק בני אדם, אך הוא בעל כל הסימנים ההכרחיים וההשוואה לנגיף הH1N1 מפחידה לא פחות, כשההערכות הן שב2009 המחלה הובילה לעד חצי מיליון מתים ברחבי העולם. נמשיך לעקוב.

קרדיט: ערוץ הטלגרם של הראל פיננסים

כתיבת תגובה