הסלמה חדשה בין .. אנקרה לפריס

בזמן שטורקיה ממשיכה להזרים שכירי חרב חדשים ללוב, להילחם לצד ממשלת אל-וופק, נגד צבא לוב של הגנרל חפתר, על פי מה שאושר אתמול מהמצפה הסורי לזכויות אדם, המתיחות בין אנקרה לפריס רק הסלימה.

לאחר שנשיא צרפת עמנואל מקרון, מתח ביקורת על מדיניות טורקיה כלפי משבר לוב, והאשים את אנקרה, בשיגור קיצונים איסלמים ללוב, וטען שהיא נושאת "באחריות היסטורית ופלילית" במדינה שחווה מלחמה הרסנית, הגיעה התגובה הטורקית, היום , יום שלישי.
בהצהרה מנוסחת היטב האשים משרד החוץ הטורקי את צרפת, כי נקטה גישה "הרסנית" בלוב, ושר החוץ, מולוד צ'וקוגלו, אמר במהלך מסיבת עיתונאים באנקרה, "צרפת, שמובלת על ידי מקרון , או ליתר דיוק אינו מסוגל להוביל אותה, אינה נוכחת (בלוב), אלא להשיג את האינטרסים שלה, בפעילות הרסנית. "

זה בא, לאחר שמקרון האשים את טורקיה בשליחת קיצונים איסלמים ללוב , ותיאר את התערבותה של אנקרה כ"עבריינית, ", באומרו" אני חושב שמדובר באחריות היסטורית ופלילית, של מדינה הטוענת שהיא חברה בנאט"ו. "

ראוי לציין כי היחסים בין צרפת לטורקיה, שני שותפי נאט"ו, התדרדרו בשבועות האחרונים, בגלל מספר נושאים, בעיקר לוב וצפון סוריה, וקידוחים במזרח הים התיכון.

באשר להעברת שכירי חרב ללוב, המצפה הסורי בדו"ח האחרון שלו על לוב אומר, כי מספר שכירי החרב הסורים, הגיע ליותר מ -15,000, מה שמצביע על כך שחלק מאותם החוזרים מטריפולי אישרו, כי יש מבצע צבאי טורקי "מוכן", שמטרתו לנסות ולהישתלט על העיר סיראט ואזורי הנפט בלוב.

הוא גם ציין כי במהלך הימים האחרונים , הועברו קבוצות חדשות, במקביל להמשך שובם של מאות לוחמים לסוריה.

מספר המתגייסים שיצאו עד כה לשטח לוב הגיע לכ -15,100 "שכירי חרב" מלאום סורי, כ -3,200 מהם חזרו לסוריה, בעוד טורקיה ממשיכה לגייס עוד לוחמים, שולחת אותם למחנות לקבל הכשרה צבאית – כך על פי המצפה הסורי.

France Vs Turkey Conflict, International Stock Footage Video (100 ...

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה