איראן ממשיכה לספוג מהלומות: כלכלית, חברתית ואף צבאית. דעה

על פי הערכות של קרן המטבע הבינלאומית צפויה איראן להרוויח השנה רק 2 מיליארד דולר ממכירות הנפט, וזאת בהשוואה ל 60 מיליארד דולר רווחים לפני מספר שנים, ו 100 מיליארד דולר לפני כעשר שנים.

הירידה הדרמטית – פי 50 פחות – נובעת הן מהסנקציות האמריקניות הקשות, והן מהמשבר העולמי של חברות התעופה, הספנות, והתחבורה בכלל – שגורם לירידה עצומה בביקושי הנפט.
כמו כן נובע המשבר מהירידה התלולה במחיר הנפט.

בנוסף, מספר המובטלים באיראן זינק ל 10 מיליון – מספר עצום, שמשקף הידרדרות חמורה במשק האיראני, שלמרות ההכרזה על ביטול הגבלות התנועה, נראה שאינו חוזר לעצמו. הבנק המרכזי באיראן הודיע על אינפלציה חסרת תקדים של 41 אחוז, ושר האוצר האיראני הכריז שכלכלת איראן תצטמק השנה ב 15 אחוז, ותאבד 70 מיליארד דולר!

אין ספק – איראן במסלול הידרדרות מהיר – בחסדי ונסי ה'.

לכך יש להוסיף את הדיווחים על שריפה גדולה בתחנת הכוח בשיראז, שגרמה לניתוק החשמל באזורים שונים, ואת הדיווח מיום חמישי על פיצוץ ענקי, שעל פי פרסומים זרים אירע במתקנים לייצור טילים ורקטות מתקדמות. יש מי שמקשר את כל זה לניסיון האיראני לפגוע באמצעות מתקפת סייבר במתקני המים בישראל, ניסיון שבחסדי ה' יתברך, לא עלה יפה, והוביל למתקפת סייבר ישראלית – ע"פ פרסומים זרים – נגד הנמל האיראני המרכזי, שספג פגיעה קשה למשך שבועות ארוכים.

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

האתר שהתפוצץ ליד טהרן : לפני ואחרי:

תמונה

קרדיט: אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים" ת"א, פרשן לענייני צבא ובטחון

כתיבת תגובה