איראן היא המדינה הראשונה בעולם שמממנת ונותנת חסות לטרור ברחבי העולם

דו"ח של משרד החוץ האמריקני קובע כי "איראן היא המדינה הראשונה בעולם, שמממנת ונותנת חסות לטרור ברחבי העולם".

דו"ח אמריקני מתאר את איראן, כמדינה שבמקום ראשון שתומכת בטרור.
בדו"חות השנתיים על טרור, סיווג משרד החוץ האמריקני את איראן, כ"ספונסרית , של מדינת הטרור הראשונה "בעולם, והדגיש כי טהראן מספקת" מגוון של תמיכה, כולל מימון, אימונים וציוד, לקבוצות טרור ברחבי העולם, ובמיוחד לחיזבאללה הלבנונית ". כך עולה מדו"ח משרד החוץ האמריקני.

בהתייחס ללחץ העז שמפעילה וושינגטון על טהרן בשנת 2019, נאמר בדו"ח כי ממשלת ארה"ב, יחד עם בעלות בריתה, הטילה סנקציות חדשות על טהראן וסביבתה, כחלק ממדיניות הלחץ המרבי שלה על טהרן.

הדו"ח הדגיש גם את הפעולות האמריקניות נגד איראן, בשנת 2019, באמצעות החלטתה להציב את המשמר המהפכני ואת זרועותיו מחוץ לחוק, והכנסת כוח קודס, ברשימות של קבוצות טרור.

וושינגטון הגדירה את טהראן, כנותנת חסות לטרור מאז 1984.

מהדו"ח השנתי של משרד החוץ האמריקני עולה גם, כי מדינות מערב אירופה ודרום אמריקה, החליטו להתעמת עם בעל בריתה של טהרן, חיזבאללה הלבנונית, ותיארה אותו ואת זרועותיו הצבאיות והפוליטיות כ"קבוצת טרור ".

דוחות על הטרור ב -2019, מספקים סקירה מפורטת של ארה"ב. ומאמצים שותפים להביס ולהשפיל של ארגוני טרור. אנו נותנים מחויבות עמוקה למאבק העולמי בטרור. נאמר בדו"ח המלא:
דוחות על טרור 2019 -לפי משרד החוץ של ארצות הברית מוסר,
שבעבר הוציאה ממשלת איראן יותר מ -700 מיליון דולר בשנה, לתמיכה בקבוצות טרור, כמו חיזבאללה בלבנון, וחמאס בעזה, אך תחת סנקציות חמורות בשנת 2019, יכולת טהראן לספק תמיכה כלכלית פחתה באופן דרמטי, נכתב בדו"ח.

משרד החוץ האשים גם את ממשלת איראן, בביצוע פעולות טרור בצפון אמריקה הדרומית, אירופה, המזרח התיכון, אסיה ואפריקה, והוסיף כי משמרות המהפכה ומשרד הביון באיראן, ביצעו את הפעולות הללו.

הדו"ח התייחס לתפקידם של סוכני טהרן, בהריגת מתנגדי איראן בחו"ל, ואמר כי "כמו בשנים קודמות, ממשלת איראן המשיכה לתמוך במזימות טרור, לתקיפת מתנגדי איראן, במספר מדינות אירופאיות."

בשנים האחרונות הולנד, בלגיה ואלבניה, עצרו או גירשו גורמים ממשלתיים איראניים, המעורבים בקשירת קשר שונים באדמותיהם.

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, מצידו , הזהיר ביום (רביעי) מפני הסכנה לביטול אמברגו הנשק שהוטל על איראן, והזכיר לעולם את מערכת היחסים של טהרן עם ארגוני טרור, כולל אל-קאעידה, והוא אמר כי איראן ממשיכה לאפשר לגורמי אל-קאעידה להתגורר על אדמתה.

הוא הוסיף כי "ביטול אמברגו הנשק המוטל על איראן, ידחוף אותה לתמוך בטרור", וציין כי "שלילת גישה מאיראן למפקחי הגרעין , מעלה תהיות לגבי כוונותיה ומה היא מסתירה."

הוא הביע תקווה כי "העולם יגיע לאותן מסקנות שאליהן הגענו, ביחס למשטר הסורר באיראן",

 

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה