השוואה בין היכולות של צבאות טורקיה ומצרים … איזו חזקה יותר?

לצבאות טורקיה ומצרים, יש צי אוויר, ים וגם כוחות יבשתיים גדולים.  לאור המתיחות ביניהם על רקע המשבר בלוב.

בפברואר פרסמה Global Fire Power את המהדורה האחרונה שלה לדירוג הכוח הצבאי העולמי, והצביעה על עליית מצרים ברשימת לעשירייה הראשונה, בעוד טורקיה צנחה למקום ה -11.

מצרים הייתה המדינה הערבית היחידה, שהגיעה בין 10 הצבאות החזקים בעולם, שעלתה בדירוג מהמקום ה -12 בשנה שעברה, וטורקיה נסוגה לאחר שהקדימה את מצרים לאורך השנים.

להלן הדברים הבולטים, בעת ביצוע השוואה צבאית בין שני הכוחות:

*- במצרים משרתים 440 אלף חיילים, ואילו בטורקיה 355 אלף, וכוחות המילואים המצריים מורכבים מכ -480 אלף חיילים, לעומת כ -380 אלף בטורקיה.

*- התקציב הצבאי של טורקיה גבוה ממצרים, מפני שהיא הקציבה 19 מיליארד דולר להוצאות צבאיות בתקציב האחרון שלה, לעומת 11 מיליארד דולר שהקציבה מצרים.

חיל האוויר

*- שתי המדינות כמעט שוות מבחינת מספר המטוסים ומסוקים שיש ברשותן בחיל האוויר, שכן במצרים יש 1054 ואילו לטורקיה 1055.

*- במצרים 215 מטוסי קרב, ואילו לטורקיה 206.

*- טורקיה עולה על מצרים במספר המסוקים, שכן יש בה 497 מסוקים, ואילו במצרים 294 חלקים מהם.

F-16 Air Forces - Egypt

כוח השריון 

*- במצרים 4,295 טנקי קרב, שהם כמעט שני שלישים ממספר הטנקים שבבעלות טורקיה שמונה 2622, ובצבא מצרים יש גם מספר גדול יותר, של כלי רכב משוריינים, על ידי 11,700, בעוד שבטורקיה 8,777.

*- באשר ליחידות התותחים הממונעים , הצבא המצרי מונה 1139, ואילו טורקיה מחזיקה ב- 1278.

*- במצרים כמעט מחצית מכוחות תותחי השדה שיש לטורקיה, (2189 לעומת 1260).

כוח ימי

*- במצרים יש פי שניים ספינות ימיות (316 לעומת 149 בטורקיה).

*- במצרים יש שתי נושאות מסוקים, ואילו לטורקיה אין ספינות מסוג זה.

*- טורקיה עולה על מצרים במספר הצוללות, שכן יש לה 12 צוללות, לעומת שמונה צוללות במצרים, והיא גם מצטיינת במספר הפריגטות, שכן יש לה 16 פריגטות, כנגד שבע במצרים, וגם בספינות סיור 10 לעומת 7 למצרים.

*- במצרים יש פי שלוש שולות מוקשים 31, לעומת 11 שבבעלות טורקיה.

בדו"ח הקודם של "אל-חורה" נאמר, כי יכולתה של טורקיה להפעיל את כוחה הצבאי מחוץ לגבולותיה מצומצמת, ולמצרים עשוי להיות יתרון, לקהיר יש יותר חופש מאנקרה, שכן התערבות של קהיר בסכסוכים צבאיים נמוך מאנקרה, שכן טורקיה מעורבת רבות בסכסוך הסורי והלובי.

באשר ליכולות האנטי אוויריות, טורקיה סובלת ממגבלות חמורות: רכישת טורקיה של מערכת ההגנה האווירית הרוסית S-400, הובילה את ארצות הברית לסרב למסור לה, את מטוסי ה- F-35 שרכשה.

באשר למצרים מהצד השני, אנליסט הצבא הטורקי, לבנט אזגול, אמר כי יש לה קבוצה מגוונת יותר, בכל הקשור לטילי ההגנה האווירית, כולל טילי ה- S-300 הרוסים, וגם 62 סוללות טילי הוק שנרכשו מארה"ב.

אזגול הגיע למסקנה, כי במצרים רשת הגנה אווירית טובה בהרבה מטורקיה, שם טורקיה זקוקה לזמן, וטכנולוגיה והרבה כסף כדי לייצר מערכת הגנה אווירית מקומית.

אזגול רואה, כי טורקיה מסתמכת מאוד על יכולות התמיכה ההתקפיות המסיביות, של כוחות היבשה, הנעזרים במל"טים רבים, צי המסוקים המסיבי, וסטנדרטים לוגיסטיים ברמה הגבוהה ביותר של נאט"ו, שכן היא נחשבת לכוח השני בגודלו בנאט"ו.

טורקיה מפעילה גם צי של אוניות מלחמה, המצוידות בטילים נגד צוללות , וכן צי אוויר של מטוסי תובלה, שעדיין מספקים תמיכה אווירית.

אזגול אמר לעיתון "אחוואל" הטורקי כי "הצבא הטורקי תלוי במידה רבה ביכולות היבשתיות, תוך שימוש בטנקים מודרניים, משוריינים, לצד גדודים של טילי נ"ט.

מצד שני, מצרים שיפרה משמעותית את יכולותיה האוויריות והימיות, עם "מאמצי מודרניזציה מהירים " באמצעות עסקות נשק עם ארצות הברית, צרפת ורוסיה.

במצרים יש שתי אניות תקיפה אמפיביות של מיסטרל, שקהיר קנתה מצרפת, ואילו טורקיה טרם השיקה את ספינת ההתקפה האמפיבית הראשונה שלה בשם "TCG.

Egypt navy vessels come under attack

 

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה