האלוף ידלין: האיראנים ימצאו דרכים להגיב על מתקפות ישראל בסוריה

אמש דיווחו אמצעי התקשורת בסוריה כי כלי טייס בלתי מזוהים תקפו ב-2 גלים מטרות איראניות בדרום, במזרח ובצפון סוריה.

בעקבות מתקפות אלו אומר ראש אמ"ן לשעבר וראש המכון ללימודים אסטרטגים -INSS בישראל , האלוף במיל. את הפרשנות שלו למצב הנוכחי:

התקיפות הנרחבות בסוריה הלילה מעידות שההערכה על כך שהאיראנים עוזבים את סוריה היתה משאלת לב. תקיפה באזור סווידא, מעידה על הרחבת ההתבססות האיראנית גם לאזור רגיש זה של הר הדרוזים. אזור זה כלול באזור בו התחייבו הרוסים שלא תהיה גישה לאיראן וחיזבאללה.

‏האיראנים ושלוחיהם יחפשו דרכים להגיב ולהרתיע את ישראל. לאחר שכשלו בעבר להגיב בירי רקטות, הם ניסו לאחרונה להגיב בתקיפת סייבר. עלינו להיות ערוכים לקשת שלמה של אפשרויות תגובה של הציר השיעי שבו נסראללה נכנס לנעלים של סולמני כאסטרטג וכאופרטור המרכזי.

‏וכל זאת על רקע התרסקות המטבע המקומי באיראן, סוריה ולבנון, סנקציות אמריקניות כואבות ומשבר כלכלי חריף בעקבות הקורונה. הביקורת בציבור נגד המשטרים מתעוררת. המשבר הכלכלי יכול למתן התגובות אך גם להיות מאיץ ודוחף להסטת תשומת הלב לעימות חיצוני.

למעשה, האלוף ידלין מודה בשמה של ישראל כי היא מאחורי סדרת התקיפות אמש  למרות שישראל לא לקחה אחריות באופן רשמי , וכי ישראל מודעת לעובדה שרוסיה נכשלה בהבטחותיה לישראל שכוחות איראנים לא יתבססו ליד גבולותיה ויורחקו לפחות 80 ק"מ משם. הפרשנים תמימי דעים שהרוסים יודעים על תקיפות ישראל והסכמתם בשתיקה לפעולות אלו  נובעת מסירוב האיראנים לציית להוראותיהם. ישראל ,במובן מסויים, ממלאת את תפקיד "המחבט החובט" הרוסי על האיראנים הסרבנים.

 

כתיבת תגובה