חייל אמריקאי מואשם בתכנון פיגוע נגד חיילי יחידתו

משרד המשפטים האמריקאי חשף את כתב האישום המלא נגד החייל אית'ן מלצר (22) מקנטקי שמואשם בתכנון פיגוע נגד החיילים ביחידה שלו בתיאום עם ארגון ניאו נאצי, אך גם בסיוע של אל-קאעידה.

לפי כתב האישום, מלצר החל לאסוף חומרי תעמולה של ארגונים קיצוניים, כדוגמת מסדר תשעת המלאכים ודאע"ש, לקראת הצבתו בחו"ל באוקטובר 2019. בחשבון שלו בענן התגלה בין השאר מסמך של דאע"ש שמתאר התקפות נגד חיילים אמריקאים.

באפריל השנה, הוא עמד לצאת עם היחידה לסבב נוסף בחו"ל והוא החל לתכנן את המתקפה. הוא השתמש ביישומון מוצפן כדי ליצור קשר עם חברים במסדר תשעת המלאכים וארגון שקשור אליהם ולהעביר מידע על מיקומי היחידה, תנועותיה וסידורי האבטחה. לפי התביעה, מלצר ושותפיו כינו זאת "התקפת ג'יהאד" ומלצר אף כתב כי "לעזאזל אם תהיה עוד מלחמה. אני אמות בהצלחה, אגרום לעוד מלחמה של עשר שנים במזרח התיכון שבהחלט תותיר סימן".

לפני כחודש, הוא גם ניהל תקשורת אלקטרונית שנועדה להעביר מידע על הפריסה הצפויה לחבר באל-קאעידה, ובין 24 ל-25 במאי הוא שוב סיפק מידע על היחידה, כולל מספר החיילים והמיקום שבו יוצבו. הוא תכנן לשלוח עוד פרטים אחרי שיגיע למקום.

בשיחה עם חוקרי הבולשת והצבא, הוא הודה בתכנון המתקפה וסיפר כי הוא רצה לגרום למספר נפגעים גדול ככל שניתן. "מלצר תיאר עצמו כבוגד נגד ארה"ב, ותיאר את ההתנהלות שלו כשוות ערך לבגידה", נכתב בכתב האישום.

מלצר מואשם בעבירות של קשירת קשר לרצוח אזרחים אמריקאים, ניסיון לרצוח אזרחים אמריקאים, קשירת קשר לרצוח חיילים אמריקאים, ניסיון לרצוח חיילים אמריקאים, ניסיון לספק תמיכה חומרים לטרוריסטים וקשירת קשר לרצוח ולפצוע בארץ זרה. מרבית הסעיפים צפויים לשלוח אותו למאסר עולם אם יורשע.

"כפי שנטען, אית'ן מלצר היה האויב בפנים", אמרה התובעת בפועל של המחוז הדרומי של ניו יורק, אודרי שטראוס. "הוא ניסה לכאורה לארגן מארב רצחני נגד חברי יחידתו בעודו חושף בניגוד לחוק את המיקום שלה, את יכולותיה ואת החימוש לקבוצה ניאו-נאצית, אנרכיסטית שתומכת בעליונות הלבנה".

File:DOJ National Security Division logo.svg - Wikipedia

קרדיט: ערוץ הטלגרם "מבט עולמי"

כתיבת תגובה