מבזקי חדשות ליום 11-3-2017.מתעדכן.

 

 

*- המורדים פגעו ב-2 אוטובוסים מלאים בתיירים שיעים שהגיעו מעירק ואירן לביקור בדמשק. לפחות 40 הרוגים מקרב נוסעי האוטובוסים.

https://youtu.be/ymuqmiCXE1k

 

*- המעורבות האמריקאית בסוריה הולכת ומעמיקה למרות מחאת הנשיא אסד הקורא לכך – פעולה טרוריסטית . שיירות לוחמים אמריקאים וכלי טייס באזור מנבג' במזרח סוריה לקראת המערכה על העיר . האמריקאים חברו בקרב זה לכוחות הכורדים ומסייעים להם לא רק בכוחות קרקעיים אמריקאים אלא גם בציוד לחימה כבד לרוב המובא ל-4 שדות תעופה שהאמריקאים הכשירו בטריטוריה הכורדית בצפון סוריה.

*- סרטון – כוחות המורדים נלחמים היום באזור ואדי ירמוק בגולן הסורי הדרומי . 

*- המקור המכונה "עריק מהחיזבאללה " אומר בסרקסטיות כי בעוד החיזבאללה מצהיר קבל עם ועולם כי הוא שותף במאבק העם הפלשתיני הוא אינו מהסס להרוג בהם . 

היום ירו כוחות החיזבאללה על פעילים חמושים פלסטינים במחנה הפליטים ברג' אלברג'נה והצליחו להרוג את ראש הזרוע  הפוליטית של החמאס במחנה . 

*– גורמים בסוריה טוענים כי התמונות שהופצו בשבוע שעבר כאילו נראים בו לוחמים מיחידת הספצנז הרוסית במשימה בסוריה , אינם אלא של לוחמי היחידות המיוחדות של אירן והחיזבאללה ככל הנראה מחטיבת ה-אלזנביון –  الزينبيون העירקית.

זאת על בסיס הנעלים ותג הכתף שהם נושאים .

*- סהיל אלצאיל – מפקד חטיבת האימאם זין אלעבאדין -נהרג בקרבות באזור דיר א-זור נגד דאעש . החטיבה כפופה לצבא סוריה ומסייעת לה בהדיפת כוחות דאעש באזור.

האיש היה ידוע בקרב אנשיו כלוחם אמיץ הנמצא כל העת ליד אנשיו בקו הלחימה הקדמי . 

*- כוחות המרינס האמריקאים שהובאו מכלי שייט בים התיכון  למזרח סוריה לקרב הגדול על א-רקה הביאו אתם גם תותחים כבדים . 

*- הצבא הסורי הולך ומגביר את השימוש במסוקי מי-25 ו-KA 27 הגרסה הימית , במשימות השלכת חביות תופת באזור דרעא . השימוש במסוקים אלו בא בעיקבות חוסר יכולת להשמיש את המסוקים היעודים ההולכים ונשחקים והופכים להיות מסוכנים לשימוש עקב בעיות תחזוקה קשות . 

*- הרמטכ"ל הלבנוני החדש בפגישה עם הנשיא הפרו חיזבאלוני שאמר לו להיות מוכן לעימות עם ישראל . 

(הרמטכ"ל לא ידע אם לצחוק או לבכות לנוכח טיפשותו של הנשיא)

*- קבלת פנים בשדה התעופה הרוסי לארדואן שהגיע לשיחות עם פוטין:

*- מפת סוריה המעודכנת על פי מכון המחקר – ראנד  האמריקאי : 

 

*- בעוד שרותי הביון הצרפתיים טענו באוזני כתב לה פיגרו כי ישראל עשתה שימוש מבצעי במטוסי האפ-35 שאצלה בתקיפת שיירות נשק ומחסנים של החיזבאללה בסוריה , ארה"ב מנסה לא לתת לישראל את ה"זכות" של שימוש מבצעי ראשוני ל"יהלום הכתר" של חיל האוויר האמריקאי ומחליטה לשתף , בפעם הראשונה , את מטוסי האפ-35 בתרגילים הצבאיים הגדולים הנערכים כרגע בקוראיה הדרומית מול גבולה עם קוריאה הצפוני בתגובה לשיגור הטילים הבאליסטיים המתגרים שלה .

%image_alt%

*-

כתיבת תגובה