מבזקי חדשות ליום 21-6-2020 . מתעדכן

*- דובר צה"ל מעדכן כי לפני זמן קצר, נמצאה גופתו של לוחם צה"ל, סמל-ראשון עדיאל פישלר ז״ל, בשטח אימונים סמוך לבסיס שיזפון. הלוחם נמצא על ידי לוחמי עוצבת "בני-אור" שפעלו לאיתורו ביומיים האחרונים. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. הודעה נמסרה למשפחתו.

*- לפחות 20 הרוגים ועוד פצועים רבים מקרב הצבא הערבי הסורי בעיר דרעא, כתוצאה ממארב לאוטובוס עם מטען חבלה על ידי ארגוני טרור לא מזוהים. הפיצוץ גרם נזק רב למקום, והפצועים מטופלים כעת בבתי החולים דרעא, יזרעא ובוסרה אל-שאם.

תמונה

*- מכונית תופת התפוצה בעפרין שבצפון סוריה הנמצאת בשליטה טורקית.

*- עוד מצבור נשק ותחמושת שהיה בעבר של המורדים התגלה בדרום סוריה.

תמונה

תמונה

*- הנשיא אסד ורעיתו בקרו במוצב צבא סוריה בצפון המדינה . אגב , הנשיא לובש מעיל רוח של חברת נייק האמריקאית.

תמונה

*- הנשיא א-סיסי : זכותינו להגן על לוב ואנו מוכנים למלחמה . רמז עבה לטורקיה שמתחילה להתבסס בלוב.

*- בימים האחרונים מסתלבטים בתקשורת הסורית על טורקיה ואומרים: "איך טורקיה שבקושי מצליחה לתפוס מאחזים בצפון סוריה, תוכל להתמודד מול הצבא המצרי בלוב" ?

אז גם בטורקיה מבינים את גודל המבוכה ומחזירים בתשובה: "אותו הצבא המצרי שסופג אבדות מול פרחחי דאעש בסיני…" . עכשיו הכל מובן.

*- ערוץ אלמנאר הלבנוני מדווח כי צה"ל מקים יחידה חדשה באמ"ן שתהיה אחראית על הרחבת יכולותיה המודיעיניות של ישראל. בדיווח לא נמסרו עוד פרטים.

*- בלבנון נעצר בן 24 בחשד שהיה ידוע כמתנגד לחיזבאללה וריגל עבור ישראל. על פי הידיעה בפרסית, הפעיל את הלבנוני איש קשר ישראלי שלא נאמר שמו.

*- שני מפציצים אסטרטגיים של ארה"ב חגו בשעות האחרונות בסמוך לחצי האי הקוריאני.

שני המפציצים מסוג B-52 אותרו כשהם טסים מעל צפון יפן, כך על פי דיווח של ספוטניק, שמצטט את טסנים.

זו הפעם השנייה בשבועות האחרונים שמפציצים אמריקאים טסים בסמוך לחצי האי הקוריאני.
שני המטוסים הכבדים ערכו גם ביום רביעי האחרון תרגילים משותפים עם יפן מעל הים המזרחי.

המתיחות בין שתי הקוריאות עלתה לאחרונה עד כדי כך שצפון קוריאה הרסה את משרד התקשורת של שתי הקוריאות בעיירת הגבול קייסונג עקב עיכוב סיאול בהשעיית הפעולות נגד פיונגיאנג.

*- אימרו מזל טוב לחלוץ ליברפול, מוחמד סלאח עאלי שחגג 28 אביבים לפני 5 ימים. השחקן המצרי נחשב לאחד מחמשת השחקנים הטובים בעולם, יחד עם מסי, רונאלדו, ניימאר ואמבפה.

*- סוריה מודיעה כי מאז תחילת מגיפת הקורונה בינואר השנה נדבקו….198 חולים.

*- מכלית הנפט האיראנית השישית מתקרבת לחופי ונצואלה.

מכלית איראנית נוספת, הגולסאן, בדרך לוונצואלה ותגיע בקרוב למדינה.

על פי דיווחים מאיראן, המכלית מתקרבת לחופיה של ונצואלה, כאשר חמש מכליות איראניות הובילו בשבועות האחרונים למעלה ממיליון וחצי חביות נפט למדינה הדרום אמריקאית.

*- ברשתות הערביות מזהירים כי אביחי אדרעי (דובר צה"ל בערבית), פותח חשבונות ודפים פיקטיביים לכאורה וכי יש אלפי מוסלמים שעוקבים אחרי הדפים המזויפים שלו.

נטען שהוא עובד במוסד הישראלי ומשתמש בשם ערבי מוסלמי מזויף וכך הוא גורם להרבה ריבים ברחוב המוסלמי.

*- על פי דיווחים מודיעיניים בסין, אוספת ארה"ב מודיעין בשעות האחרונות מול חופי צפון קוריאה וזאת לנוכח כוונותיה ככל הנראה לפתוח במתקפת טילים על שכנתה מהדרום.

מהמידעים המתקבלים במרשתת עולה כי ארה"ב העלתה את הכוננות שלה באזור חצי האי הקוריאני לדרגה אחת לפני המקסימלית.

(קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- מפקד ההגנה האווירית של משמרות המהפכה סרדר שבן: אנו זקוקים למערכות הגנה בגבהים נמוכים, בגובה בינוני ובגובה רב, בתחום הגובה הבינוני והנמוך יש לנו מערכות מוצלחות מאוד. בתחום הגובה הרב ולטווחים ארוכים איראן החלה בפיתוח מערכות שבקרוב מאוד יעברו לידי ההגנה האווירית האיראנית.

*- מוקתדא אל-סאדר הגיע לביקור בלבנון ביום חמישי לא נמסר מה מטרת הגעתו.

*-

 

כתיבת תגובה