"סדק" בנאט"ו לאחר התקרית "האגרסיבית" בים התיכון בין טורקיה לצרפת

הספינה הצרפתית סבלה משלושה "מטחי" = PING מכ"ם אקטיבי, מאחת הספינות הטורקיות, שאיבטחה ספינת המטען שהיתה בדרכה ללוב

אתר ה- Observer של האיחוד האירופי מסר, כי המחלוקת האחרונה בין חיל הים הצרפתי לטורקי בים התיכון, יצר למעשה  "קרע בנאט"ו.

זה ניכר לאחר שהברית הודיעה, כי תחקור, לבקשת פריז, עם הצי הטורקי, שדחה את בקשת הצרפתים, לערוך חיפוש בספינה טורקית בים התיכון.

נאט"ו אמורה לחקור את ההאשמות הצרפתיות, כי ספינות מלחמה טורקיות, שכיוונו נשק לספינה צרפתית , שעמדה לאכוף אמברגו נשק, בגלל הסכסוך הלובי, שגרם למחלוקת בין שני מדינות חברות בנאט"ו .

מזכ"ל נאט"ו ג'נס סטולטנברג הודיע, על פתיחת חקירת האירוע, אותו הוקיעה צרפת, עם אניות טורקיות, במהלך ביקורת תחת אמברגו הנשק של האו"ם על לוב.

סטולנברג אמר לאחר ישיבת שרי ההגנה של נאט"ו, כי "כמה בעלות ברית במהלך הפגישה עסקו באירוע בים התיכון. דאגנו כי הרשויות הצבאיות של נאט"ו, יחקרו את האירוע, במטרה להבהיר את כל מה שקורה."

"אני חושב שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת כעת, היא להבהיר מה קרה בפועל", הוסיף.

צרפת גינתה התנהגות "אגרסיבית מאוד" מצד טורקיה, חברה בנאט"ו, נגד פריגטה צרפתית שביצעה משימת נאט"ו בים התיכון, במהלך ניסיון לבדוק ספינת משא, החשודה בהובלת נשק ללוב.

הצבא הצרפתי אמר, כי הספינה הייתה נתונה לשלושה "פינגים של קרינת מכ"ם", מאחת הספינות הטורקיות המאבטחות את ההגנה על ספינת המטען.

שר ההגנה הצרפתי פלורנס בארלי, גינה את התנהגותה של טורקיה פעמיים, במהלך יומיים של ישיבות שקיימו שרי ההגנה של נאט"ו. עוד צויין כי יש לצרפת את התמיכה של שמונה מדינות לפתיחת החקירה.

גורם במשרד ההגנה הצרפתי אמר ביום (רביעי), כי על נאט"ו לשבור את הראש, ביחס להתנהגותה האחרונה של טורקיה כלפי חבריה, והאשים את חיל הים הטורקי בהטרדת ספינת מלחמה צרפתית, שביצעה משימה של בעלות הברית.

זה אחד מהאירועים בסדרת מתחים בין נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, לחבריו המערביים.

אירועים אחרים, על פי דברי המשקיף הבלגי של האיחוד האירופי , כללו את המלחמה של ארדואן נגד הכורדים בסוריה, חיפושי גז בלתי חוקיים במים בקפריסין, הפרות המרחב האוויר היווני, וניצול משבר המהגרים, כדי לערער את יציבות גבולות האיחוד האירופי.

سفن حربية فرنسية

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה