ברקע פעולות ההרס הכלכליות של החיזבאללה בלבנון רה"מ מאשים. את מי?

מעניין למי מתכוון ראש ממשלת לבנון , שמונה בהסכמת החיזבאללה , כשהוא מאשים "גורמים פנימיים בלבנון "  בניסיון להרוס את כלכלת המדינה ואת סיכויה להשתקמות ? 

הוא רואה איך החיזבאללה רוקן את אוצר המדינה ממטבע חוץ והעביר אותם לסוריה לתמוך בלירה הסורית עפ"י הוראה ישירה מאיראן , למרות שזה בניגוד לאינטרס הישיר של העדה השיעית הגרה בלבנון. האם הוא מאשים את החיזבאללה ?

הוא גם רואה איך סיוע הומניטרי המגיע מרחבי העולם לאזרחי לבנון נבזז ע"י החיזבאללה ומועבר למכירה בשוק השחור בסוריה וכל ההכנסות הן לקופת החיזבאללה שהוא גם חבר בממשלת לבנון . האם גם לזה הוא רומז בדבריו ? 

הוא גם יודע שבשבוע שעבר נכנסו ללבנון במטוסים איראנים מאות מיליוני דולרים במזומן שאיראן שלחה כסיוע שנתי לחיזבאללה וחלקם נכנסים לשוק המקומי תוך גריפת רווחים דמיוניים מספסרות והרס הלירה הלבנונית. האם גם לזה הוא רומז בדבריו ? 

כל העדות המרכיבות את העם הלבנוני עומדות משתאות לנוכח מעשי ההרס הפנימיים של החיזבאללה ואוזלת ידה של ממשלת הבובות הנוכחית בטיפול בשיקום הכלכלה והם החליטו לצאת לרחובות.

גורל לבנון מוטל שם כעת. מלחמת הישרדות בתפארתה!

ראש ממשלת לבנון בנאום טלוויזיה לאזרחי לבנון אמר היום( שבת) כי – "מתנגדים פוליטיים מבקשים שוב לסכל את מאמצי הממשלה לחקור ולהתמודד מול השחיתות ומעוררים את התסיסה במדינה" .
"חלקם מנסים לנצל את המצב שנית בעודם משקרים בהפצות שמועות חסרות אחריות,בגלל המשבר במטבע הלבנוני, הם גורמים למשבר גדול ומסוכן יותר ומסיטים אנשים לרחובות להפוך את המדינה".

"התסיסה ברחובות מובילה לאלימות מחודשת ומסוכנת העשויה לסבך את לבנון כולה ולגרור אותה למצב בו לא היינו רוצים לחיות. הם מסכנים את המשך השיחות המתמשכות של ביירות עם קרן המטבע הבינלאומית על תכנית לרפורמה שתוציא אותנו מהמשבר הכלכלי,תכנית שתבטיח לארצנו מיליארדי דולרים ותחדש את המשק הכלכלי. עלינו לבנות מחדש את המדינה ולא להרוס אותה. אני קורא לכולם לשמור על איפוק ולגלות אחריות לאומית בשעה הזו".

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה